رئیس امور اراضی جهاد کشاورزی زرندیه به انفصال از خدمات دولتی محکوم شد


رئیس امور اراضی جهاد کشاورزی زرندیه به انفصال از خدمات دولتی محکوم شد

اراک - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: رئیس امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه به یک سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دادگستری استان مرکزی، حجت الاسلام المسلمین سید «عبدالمهدی موسوی» افزود: مطابق دادنامه صادره از شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ دادگستری شهرستان زرندیه رئیس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی این شهرستان به اتهام تنظیم گزارش خلاف واقع و ممانعت از اجرای حکم دادگاه و دستور مقام قضایی با سوء استفاده از موقعیت شغلی به یک سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: نماینده حقوقی اداره جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه و یکی از مامورین انتظامی شهرستان از دیگر مجرمین این پرونده بوده‌اند که به همین اتهام نماینده حقوقی اداره جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه به یک سال انفصال از خدمات دولتی و مامور انتظامی شهرستان زرندیه به ۷ ماه حبس تعلیقی و ممنوعیت اشتغال نامبرده در نیروی انتظامی به مدت ۶ ماه محکوم شده‌اند.

حجت‌الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: در صورت قطعیت حکم، مجازات فوق در مورد مجرمین مذکور اجرا می‌شود اما اکنون رای مذکور بدوی و هنوز قطعی نشده و مهلت تجدیدنظرخواهی باقی است.

وی با اشاره به عزم، اراده و سیاست راهبردی دستگاه قضایی در فساد ستیزی و مبارزه قاطع با بی عدالتی در تمامی ابعاد و عرصه ها، بر رعایت کامل قوانین و مقررات در سازمان‌ها و نهادها و نیز اشراف مسئولین بر مجموعه تحت مدیریت خود تأکید کرد و گفت: برخورد محکم و بی اغماض دستگاه قضا با جرایم و تخلفات و ترک فعل های احتمالی صورت گرفته در تمام ارگان ها به خصوص دستگاه های خدمات رسان از برنامه‌های اولویت‌دار دستگاه عدلیه است.

ابعاد تازه‌ای از پرونده خرید و فروش ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار کیسه آرد یارانه‌ای در بازار آزاد

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دادگستری کل استان مرکزی، حجت‌الاسلام موسوی در خصوص پرونده خرید و فروش ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار کیسه ارد یارانه‌ای در بازار آزاد نیز گفت: ابعاد تازه‌ای از این پرونده مشخص شده که در دست بررسی است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع گندم در سبد غذایی خانوار و اهتمام دستگاه قضایی در خصوص برخورد قاطع با فساد موجود در این حوزه، بیان کرد: با بررسی های بیشتر مشخص شد متهم این پرونده از مهرماه سال ۱۳۹۸ ضمن ارتباط با بیش از ۵۰ دلال در کشور، مبادرت به خریداری آرد یارانه‌ای متعلق به واحدهای نانوایی کرده و با استفاده از بارنامه جعلی اقدام به حمل به کارخانه و یا مقاصد خریداران آرد و گندم می‌نموده و در پرداخت و دریافت مطالبات خود در زمینه خرید و فروش آرد یارانه‌ای از حساب‌های بانکی کارخانه و همچنین حساب‌های شخصی خود استفاده نکرده و به عنوان واسطه عمل نموده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: متهم در برخی اوقات گندم دریافت شده از سیلو را به آرد تبدیل نکرده و گندم یارانه‌ای را به صورت مستقیم به دلالان فروخته و یا آرد یارانه‌ای را به دلالان و یا کارخانجات صنایع غذایی به فروش رسانیده است.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: با توجه به اینکه اقدامات سوء مشارالیه در خرید و فروش آرد یارانه‌ای در طول ۳۰ ماه انجام گرفته و نرخ قیمت آرد در مقاطع زمانی مختلف تغییر یافته است بنابراین تعیین مبلغ واحد برای خرید و فروش آرد در حال حاضر امکان پذیر نبوده و منوط به ادامه تحقیقات می‌باشد و بنا بر اقاریر صریح متهم، سود های کلانی از این معاملات کسب نموده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اینکه بحث صادرات گندم و آرد به خارج از کشور نیز در این پرونده در دست بررسی می باشد، اظهار داشت: باید مشخص گردد آیا در این حوزه قوانین و مقررات مربوطه رعایت شده و یا مالیات و عوارض آن پرداخت گردیده یا خیر که پس از انجام فرآیند تحقیقات قضایی در گزارش تکمیلی اعلام خواهد شد.

وی در پایان از اقدامات ارزشمند سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان مرکزی در جهت رصد، شناسایی و انهدام این شبکه، تقدیر و تشکر نمود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!