دشمن اهل تخاصم و دوست نادان؛ هر دو در یک تیم !


دشمن اهل تخاصم و دوست نادان؛ هر دو در یک تیم !

عضو هیأت علمی گروه مطالعات انقلاب اسلامی در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نسبت به تحریف اندیشه امام خمینی که با انگیزه های مختلف صورت می گیرد هشدار داد.

محسن ردادی در گفت و گو با الف یادآور شد: تحریف را می‌توان آخرین ومؤثرترین حربه برای پوشاندن حقایق دانست. وقتی جریان باطل نتواند به شکل مستقیم با جبهه حق به تقابل بایستد، سعی می‌کند با تحریف و واژگون‌سازی عبارات و کلمات اهل حق میدان و جریان بازی را به نفع خود تغییر دهد. بارزترین این نمونه تاریخی را می‌توان در سرگذشت امت اسلامی و سخنان پیامبر و اولیای آن جست‌وجو کرد. وقتی باطل نتوانست سخن حق را سرکوب کند، با انتساب‌های دروغین کلمات به رسول اکرم و حذف و تقطیع فرمایشات ایشان تلاش داشت تا منافع خود را از این طریق حفظ یا کسب کند.

وی افزود: در تاریخ معاصر ایران نیز، امام خمینی، شخصیت و سخنانش با اغراض گوناگون دچار تحریف و تغییر شده است. آن هنگام که دشمن از حذف سخنان و فراگیری معارف او بازماند از حربه تحریف بهره برد تا بلکه به شکل دیگری بتواند مانع از گسترش حقیقت و تثبیت آن شود. تحریف گاهی از سوی دشمنان رخ می‌دهد، گاهی هم از سوی مدعیان دوستی و مودت با هدف‌های متفاوتی بروز پیدا می‌کند. طبیعی است که دشمنان به اقتضای دشمنی شان دست به تحریف و تقطیع سخنان امام می‌زنند.

ردادی برای مثال یادآور شد: مثلا سخنان امام در نقد زیربنا دانستن اقتصاد در همه امور انسانی را به دروغ «اقتصاد برای خر است!» جلوه دادند یا عباراتی از این قبیل. دشمن هدف اصلی‌اش با ایجاد و خلق این تک جمله‌ها در فرایند تحریف یک چیز است و آن هم دوری هرچه بیشتر مردم بالاخص نسل جوان از امام خمینی، که تا حد بالایی موفق به پیاده‌سازی این طرح شده است. به هر حال او دشمن است و باید دشمنی‌اش را بکند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: اما گاهی تحریف امام چهره و صورت دیگری دارد و از سوی داخل و خانواده انقلاب صورت می‌گیرد.بعضاً طیفی از انقلابی‌ها با اصل قرار دادن منافع خود سعی می‌کنند برخی حرف‌های امام و یا حتی عقاید و اندیشه‌ ایشان را تحریف کنند و به ورطه تغییر بکشانند تا مواضع خودشان حفظ شود و مشروعیتشان دچار خدشه نشود.

ردادی در این باره نیز گفت: یک مثال ساده آن این است که برخی انقلابی‌های علاقه‌مند به زیست تجملاتی از آن‌جا که می‌بینند امام به شدت با زندگی اشرافی و مصرف‌زده مخالف است، سعی می‌کنند با برجسته کردن جنبه تمیزی و نظافت حد بالای امام، مثل خوش‌پوشی و تمیز گشتن و استفاده از لباس اتو خورده، توجیهی برای زندگی لاکچری خود داشته باشند. یا مثلا با ساخت بارگاه بس عظیم برای امام خمینی به نوعی سعی در حذف خواطر آن خانه قدیمی و آجری جماران را دارند. تمام این‌ها مصادیقی از تحریف امام از سوی خودی‌ها است.

پژوهشگر مطالعات انقلاب اسلامی بیان کرد: طیف دیگری هم وجود دارند که در کمال تعجب با نیت خیرخواهی دست به تحریف سیره و اندیشه امام خمینی می‌زنند. به طور مثال عده‌ای درافتادن امام با استکبار غرب و شرق را عاملی می‌دانند که از رهبر سابق جمهوری اسلامی چهره رادیکال و تند ساخته است، بنابراین سعی می‌کنند با برجسته کردن برخی وجوه شخصیت امام نظیر نرم‌خوییشان با مردم، آن بُعد ضد استکباری را به نوعی طرد یا حذف کنند. در صورتیکه این دو خصلت فی‌نفسه هیچ مغایرتی باهم ندارند، بلکه امام همانگونه که با مردم و جامعه مسلمان ایرانی از در لطافت وارد می‌شد، با گردن‌کشان عالم هم روشی تخاصمی و جدی داشت.

ردادی تاکید کرد: جریان تحریف برای ادامه فعالیت خود بر بی‌اطلاعی مردم از شخصیت امام تکیه دارد. نگاه تک‌بعدی به حضرت امام چیزی است که جریان تحریف از آن استفاده می‌کند تا برای وجود و ثبات خود با نگرانی مواجه نشود. تنها راه‌حل مقابله با این جبهه یک چیز است آن هم شناخت امام، نمی‌توان وجوه تحریف را بدون شناخت دقیق امام خمینی تشخیص داد و با آن مقابله کرد. امام‌شناسی راه مقابله را تحریف حضرت روح‌الله است.

دشمن اهل تخاصم و دوست نادان؛ هر دو در یک تیم !


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

در دحوالارض چه اتفاقاتی رخ داده است؟