وزیر ارشاد: غیرت دینی مردم باعث شکل‌گیری قیام 15 خرداد شد


وزیر ارشاد: غیرت دینی مردم باعث شکل‌گیری قیام 15 خرداد شد

ورامین - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: غیرت دینی و همت حسینی مردم دشت ورامین باعث شکل‌گیری قیام خونین 15 خرداد سال 42 گشت و اثر آن به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی روز یکشنبه در جمع راهپیمایان ۱۵ خرداد ورامین اظهار داشت: جرقه‌های اولیه قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ با سخنرانی ۱۳ خرداد و عصر عاشورا امام خمینی (ره) در حرم حضرت معصومه (س) و پس از آن دستگیری امام (ره) زده شد، اتفاقی که فضای جامعه را به سمت نهضتی عظیم ملتهب ساخت.
وی افزود: آن زمان، شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های صوتی و تصویری امروزی در اختیار افراد نبود و اندک رسانه‌های موجود نیز در اختیار جریان نهضت قرار نداشت ولی این که چه اتفاقی رخ داد که در این دیار حسینی چندین هزار نفر کفن پوش، روز ۱۵ خرداد در اعتراض به بازداشت و دستگیری امام راحل کفن پوش راهی تهران شوند باید مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد.
ای مسئول خاطرنشان کرد: برای شکل گیری چنین نهضت عظیم باید یک جریان قوی دینی پشت حرکت ۱۵ خرداد باشد و شبکه گسترده و به هم پیوسته فرهنگی مردمی و دینی به عنوان یک شبکه زنده و پویا وارد عمل شد و کمتر از ۲۴ ساعت یک قیام بزرگ و تاریخ ساز را در کشور پایه ریزی کرد.
اسماعیلی تصریح کرد: مردم دشت ورامین همزمان با تهران، قم و برخی شهرستان‌های دیگر پیشتاز نهضت شدند و در این مسیر پیر و خردسال در کنار هم کفن پوش برای آزادی رهبری نهضت حرکت تاریخ ساز خود را آغاز کردند که اثرات آن تا به امروز ادامه دارد.
وی با تأکید بر لزوم انتقال ارزش‌های قیام ۱۵ خرداد به نسل جوان جامعه گفت: حرکتی که مردم این دیار انجام دادند، عظمت و عزت آنان را به اثبات می‌رساند و امروز در آستانه ۶۰ سالگی این قیام، کاری جز ابراز ارادت و شرمندگی در برابر ایثار بزرگ این مردم نمی‌توان ارائه داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: نهضت اسلامی مردم ایران با پشتوانه بزرگ این مردم هر روز قدرتمندتر از روز قبل به سوی قله عزت و عظمت حرکت می‌کند، امروز جمهوری اسلامی و نهضت امام خمینی با رهبری رهبر فرزانه و شجاع خود مسیر آرمان‌های ۱۵ خرداد را طی می‌کند تا تمامی آرمان‌های انقلاب عملی و اجرایی شود.

مردم شهرستان ورامین ، همزمان با سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، با حضور در راهپیمایی با شکوه، بار دیگر صحنه هایی با شکوه از حماسه حضور مردم را در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی به نمایش گذاشتند که در جمع مردمی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار تهران نیز شرکت داشتند .



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارتقای ورامین وشهریار به فرمانداری ویژه به برکت سفرهای دولت