دهگلان تنها شهرستان زرد کرونایی کردستان شد


دهگلان تنها شهرستان زرد کرونایی کردستان شد

سنندج- ایرنا- سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: طبق آخرین رنگ‌بندی کرونایی در کشور، دهگلان تنها شهرستان زرد استان است و باقی شهرستان‌ها در وضعیت آبی قرار دارند.

بهرام کندائی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان‌های سنندج، کامیاران، سروآباد، مریوان، قروه، بیجار، دیواندره، سقز و بانه در وضعیت آبی کرونایی هستند که نشان دهنده کاهش معنادار آمار فوتی‌ و بستری شدگان در استان است.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوتی و شناسایی ناشی از ویروس کرونا در استان ثبت نشده است، اضافه کرد: در حال حاضر ۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تحت درمان و بستری هستند.

سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: هم اکنون ۱۱ نفر در سنندج، یک نفر در کامیاران و یک نفر در مریوان بستری هستند که هشت مورد از مبتلاها، در بخش ویژه (آی سی یو) تحت مراقبت قرار دارند.

کندائی ضمن تاکید بر استفاده از ماسک و اهمیت پوشش همگانی واکسیناسیون برای کنترل، پیشگیری از بیماری و انتقال آن به دیگران، افزود: کسانی که تاکنون واکسن تزریق نکرده‌اند و یا سه مرحله آن را انجام نداده‌اند، در اسرع وقت با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و یا مراکز جامع خدمات سلامت، اقدام کنند.

از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون ۲ هزار و ۱۸ نفر در کردستان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟