شکارچیان متخلف کل وحشی در منطقه حفاظت‌شده ارسباران دستگیر شدند


شکارچیان متخلف کل وحشی در منطقه حفاظت‌شده ارسباران دستگیر شدند

تبریز- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کلیبر گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کلیبر موفق به دستگیری شکارچیان متخلف کل وحشی در منطقه حفاظت شده ارسباران شدند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، علیرضا قوجایی در یک گفت و گوی خبری با اعلام خبر دستگیری شکارچیان متخلف افزود: ماموران و محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست این اداره در گشت و کنترل داخل منطقه حفاظت شده ارسباران (منطقه امن و پارک ملی حوزه استخفاظی وینق) موفق به دستگیری این متخلفین شدند.

وی اظهار داشت: از این شکارچیان متخلف لاشه ۲ راس کل وحشی و اسلحه شکاری و مقادیری فشنگ و سایر اقلام شکار نیز کشف و ضبط و پرونده پس از تکمیل تحویل مراجع قضایی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کلیبر از مردم درخواست نمود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را شماره تلفنهای ۱۸۱۲ و ۱۵۴۰ به این اداره اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، منطقه حفاظت شده ارسباران با وسعت ۸۰ هزار و ۴۲۷ هکتار در کناره های جنوبی رود ارس در حوزه شهرستان های کلیبر و ورزقان واقع است.

این منطقه در سال ۱۳۵۴ از طرف یونسکو عنوان «ذخیره گاه زیست کره» را دریافت و از اشتهار جهانی برخوردار و به عنوان فسیل زنده معروف شد.

گونه های جانوری منطقه حفاظت شده ارسباران ۳۲۰ گونه بوده شامل پستانداران شاخص همچون کل و بز، پلنگ، گربه وحشی، خرس قهوه ای و سیاه گوش است.

بیش از ۲۲۰ گونه پرنده نیز از جمله سیاه خروس و قرقاول در این منطقه زیست می کنند که مختص ارسباران بوده و شهرت جهانی دارند.

همچنین ۳۸ گونه خزنده و دوزیست و ۲۲ گونه ماهی هم در منطقه ارسباران شناسایی شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بلیط الکترونیکی اتوبوس‌های تبریز با کارت بانکی شارژ می‌شود