انتشار ترجمه جدید قرآن کریم به زبان فرانسوی در الجزایر


انتشار ترجمه جدید قرآن کریم به زبان فرانسوی در الجزایر

دو نویسنده و مترجم الجزایر اثر جدید خود در زمینه ترجمه معانی قرآن کریم و شرح آیات را به زبان فرانسوی منتشر کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری الجزایر، انتشارات «البیازین» الجزایر اثر جدیدی در ترجمه معانی آیات قرآن کریم و شرح آیات به زبان فرانسوی تالیف کمال شکات، پژوهشگر ادیان و مسعود بوجنون، روزنامه نگار و مترجم الجزایری را به مخاطبان ارایه کرد.

این اثر به مناسبت نمایشگاه بین المللی کتاب الجزایر که پایان مارس گذشته برگزار شد، منتشر شد. این اثر ترجمه تکمیلی برای خوانندگان فرانسوی زبان است که به کسب اطلاعات و شناخت از قرآن کریم مشتاق هستند و تمایل دارند خلاء را برطرف کنند یا آن را تکمیل کنند. اهمیت این اثر برای خوانندگان فرانسوی زبان مسلمان و غیرمسلمان پنهان نیست.

این دو نویسنده درارایه این اثر به تاریخ ترجمه های قرآن کریم که قدیمی ترین آنها به زبان لاتین در سال 1141 و ترجمه دیگر به زبان فرانسوی در سال 1647 توسط آندره دو رایر، کنسول پیشین فرانسه در ترکیه و مصر برمی گردد، مراجعه کردند.

این دو مترجم آثار برخی از روشنفکران الجزایری از جمله حمزه بوبکر، رئیس پیشین مسجد جامع پاریس که ترجمه ای با حواشی در سال 1978 انجام داده است، احمد العیمش که ترجمه او برای نخستین بار در وهران در دهه 30 و سپس در سال 1948 در پاریس منتشر شد، و ترجمه «مالک شبل» مردم شناس در سال 2009 را بررسی کردند.

این دو مترجم همچنین ترجمه هاشمی حفیان و حسین رایس، استاد پیشین موسسه غزالی در مسجد جامع پاریس که سال 2010 میلادی منتشر شد، و ترجمه منتشر نشده محند تازروت، فیلسوف و مترجم الجزایری دهه 60 که پس از مرگش در سال 1973 در آرشیو شخصی اش آن پیدا شد، را بررسی کردند.

مسعود بوجنون، روزنامه نگار و نویسنده و مترجم نزدیک به 20 کتاب درباره اندیشه اسلامی و نزدیک به 70ترجمه از کتاب های قدیمی مانند صحیح بخاری، تفسیر ابن کثیر، تفسیر عبدالرحمن السعدی و ریاض الصالحیم از امام نووی و سیره ابن کثیر است. وی درحال حاضر در شورای عالی اسلامی و مجله مطالعات اسلامی کار می کند.

کمال شکات متولد 1967 در الجزایر است. وی به زبان های فرانسوی، ایتالیایی و آلمانی مهارت دارد و متخصص ادیان است. مخاطبان او فرانسوی زبان هستند. وی تهیه کننده و فعال برنامه های مذهبی به زبان فرانسوی در تلویزیون و رادیو است و در مجله مطالعات اسلامی کار می کند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت