پاورلیفتینگ کار بجنوردی به رقابت های قهرمانی آسیا اعزام شد


پاورلیفتینگ کار بجنوردی به رقابت های قهرمانی آسیا اعزام شد

بجنورد- ایرنا- رییس هیات پرورش اندام و بدنسازی خراسان شمالی گفت: الیاس کُلابی پاورلیفتینگ کار بجنوردی در رده سنی جوانان به همراه تیم ملی امروز پنجشنبه به رقابت های قهرمانی آسیا اعزام شد.

سیدجمال وکیلی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: الیاس کُلابی روز شنبه، ۲۷ خرداد سالجاری در شهر کویمباتور هندوستان به رقابت خواهد پرداخت.

وی با اشاره به قهرمانی کُلابی در رقابت های انتخابی تیم ملی، گفت: این پاورلیفتینگ کار استان فروردین سالجاری در وزن ۵۹ کیلوگرم با ثبت مجموع ۳۸۷.۵ کیلوگرم و اختلاف ۳۲.۵ کیلوگرمی با نفر دوم با اقتدار عنوان قهرمانی جوانان کشور را کسب کرد.

وکیلی افزود: همچنین در رقابت های پرس سینه و پاورلیفتینگ که پارسال به میزبانی اراک با حضور ۱۸۰ ورزشکار برگزار شد، کلابی در وزن ۵۹ کیلوگرم با ثبت رکورد ۴۵۰ کیلوگرم در سکوی نخست این رقابت ها ایستاد.

پاورلیفتینگ یا وزنه ‌برداری قدرتی نوعی ورزش قدرتی است که شباهت‌هایی با ورزش وزنه ‌برداری دارد؛ این ورزش شامل سه نوبت برای ثبت بهترین وزنه است ولی شامل رویدادهای زیادی بوده که سرانجام به پاورلیفتینگ امروزی تبدیل شد و به ترتیب شامل سه حرکت اسکوات، ددلیفت و پرس سینه است.

خراسان شمالی ۴۵ هیات ورزشی دارد که حدود ۲۵ هزار ورزشکار بیمه شده در رشته های مختلف ورزشی فعالیت دارند.




فیلم/ لحظه شکسته شدن رکورد حسین رضازاده