همزمان با هفته جهاد کشاورزی، گلزار شهدای جهادگر ابرکوه گلباران شد


همزمان با هفته جهاد کشاورزی، گلزار شهدای جهادگر ابرکوه گلباران شد

یزد - ایرنا - همزمان با هفته جهاد کشاورزی (21 الی27خرداد) در مراسمی با حضور فرماندار ابرکوه ، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری، مدیر و مسئولان جهاد کشاورزی ، جمعی از مدیران بخش کشاورزی و تعدادی از خانواده های معظم شهدا ، گلزار شهدای امروز پنجشنبه گلباران شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، شرکت کنندگان پس از گلباران قبور مطهرشهدای جهاد کشاورزی ، شهدای گمنام و دیگر شهدای گرانقدراین شهرستان با قرائت فاتحه یاد و خاطرشهدا وامام شهدا را گرامی داشتند.

فرماندار ابرکوه در حاشیه این مراسم به خبرنگار افزود: امنیت و آسایش امروز ما مدیون خون شهداست که باید یاد و خاطره آنها را برای همیشه در جامعه زنده و جاوید نگهداریم .

محمد هادی زارع زاده با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و جهادگران شهید افزود: شهدا سرمایه های این مرز و بوم هستند و با ادامه راه آنها ارزش های انقلاب را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه نباید تلاشهای جهادگران که سنگر سازان بی سنگر بودند را از یاد ببریم، اظهار کرد: شهدا در دفاع از نظام و انقلاب پرچمی را بلند کردند که همچنان توسط مسئولان افراشته بماند.

همزمان با هفته جهاد کشاورزی، گلزار شهدای جهادگر ابرکوه گلباران شد

فرماندار و جانشین شورای فرهنگ عمومی ابرکوه تصریح کرد : وصیایای شهدا عزیز را مرور کنیم و عمل به وصیت شهدا چراغ راه ما مسئولان است و ما باید با عمل به آنها راه ایثار و شهادت را ادامه دهیم.

زارع زاده یاد آورشد: باید با سلاح ایثار و شهادت به مقابله با جنگ نرم بپردازیم و فرهنگی که قابل تغییر نیست همین فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدا، گلباران قبور شهدا و برخی دیگر کارهای فرهنگی بهترین فرصت برای تبین جایگاه معنوی ایثار و تلاش شهدا در هشت سال دفاع مقدس به نسل های امروز جامعه است.

فرماندار ابرکوه اضافه کرد: جوانان پیرو راه پر افتخار شهیدان در خط مقدم این نظام الهی قرار دارند که با تبعیت از ولایت فقیه توطئه های دشمنان را نقش برآب کردند.

وی خاطرنشان کرد : با وجود فرهنگ ایثار و شهادت طلبی ملت ایران دشمنان هیچ وقت نمی توانند چشم طمع به کشور ما داشته باشند.

همزمان با هفته جهاد کشاورزی، گلزار شهدای جهادگر ابرکوه گلباران شد

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه هم دراین آیین به خبرنگار ایرنا گفت: جهادگران نقش تاثیر گذاری در دوران دفاع مقدس و حفظ و حراست از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی داشتند.

علی محمد هوشمند با تاکید براینکه شهدای جهادگر نقش بی بدلیلی در هشت دفاع مقدس داشتند، ادامه داد: صبر و استقامت خانواده های شهدا ستودنی است، با صبر و استقامت این عزیزان شاهد پیشرفت و امنیت در کشور هستیم.

وی همچنین با اشاره به گرامیداشت هفته جهاد وکشاورزی به بخشی از فعالیت های این نهاد اشاره و افزود: برای جلوگیری از تبعات خشکسالی و بی آبی، تلاشهای خوبی برای استفاده بهینه آب شده است.

این مسئول بخش کشاورزی ابرکوه تصریح کرد: توسعه کاشت محصولات کم آبخواه، کاشت محصولات گلخانه ای، خاموشی چاه های کشاورزی درفصول مختلف سال، تجهیز پنج هزار و ۵۷۰ هکتار اراضی و باغ ها به سیتم آبیاری نوین بخشی از فعالیت هایی بوده که برای استفاده بهینه و مدیریت برداشت آب توسط جهاد کشاورزی این شهرستان و همکاری بین بخشی کشاورزان و بهره برداران انجام شده است.

شهرستان ابرکوه ۲۸۵ شهید، ۳۳ آزاده و ۶۷۰ جانباز در هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرد و شهیدان رسول عزیزی و محمد علی فلاحزاده ۲تن از شهدای جهادگر این شهرستان هستند.

شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مدیر بنیاد مهدویت یزد: موضوعات مهدوی را در قالب هنر به مردم منتقل کنیم