575 دانش آموز از هرمزگان در آزمون استعدادهای درخشان پذیرفته می شوند


575 دانش آموز از هرمزگان در آزمون استعدادهای درخشان پذیرفته می شوند

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به برگزاری آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در استان، گفت: 575 دانش آموز از میان شرکت کنندگان در این آزمون در دو پایه هفتم و دهم پذیرفته می شوند.

محمد قویدل روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان پایه هفتم همزمان با سراسر کشور روز پنجشنبه با شرکت حدود ۳ و ۳۹۰ دانش آموز در ۳۸ حوزه امتحانی هرمزگان برگزار شد.

وی افزود: از این شمار ۳۲۸ دانش آموز جهت تحصیل در مقطع هفتم مدارس استعدادهای درخشان هرمزگان پذیرفته خواهند شد.

قویل بیان داشت: جمعه ۲۷ خردادماه نیز یک هزار و ۶۰۰ دانش آموز برای تحصیل در پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان هرمزگان با هم رقابت خواهند کرد که از این شمار نیز ۲۴۷ دانش آموز پذیرفته می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: از مجموع دانش آموزان پایه دهم به تفکیک در گروه ریاضی ۹۰ دانش آموز، علوم تجربی ۱۰۷ دانش آموز و علوم انسانی ۵۰ دانش آموز در مراکز استعدادهای درخشان استان تحصیل خواهند کرد.

وی در خصوص رعایت شیوه نامه بهداشتی بیماری کرونا در جریان برگزاری این آزمون، گفت: این آزمون با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اجرایی شده و استفاده از ماسک برای دانش آموزان و عوامل اجرایی و نظارتی شرکت کننده الزامی است.

استان هرمزگان ۹ مدرسه استعدادهای درخشان دارد که حدود ۲ هزار دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن