خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی


خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی

مشهد - ایرنا- امامان جمعه خراسان رضوی ضمن تاکید بر برقرای عدالت و احقاق حقوق مردم توسط دستگاه قضایی از سازمان انرژی اتمی به عنوان ابزار دست مستکبران یاد کرده و قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام این سازمان را فاقد وجاهت قانونی دانستند.

سبزوار- امام جمعه سبزوار با اشاره به در پیش بودن هفته قوه قضاییه گفت: برقرای عدالت، احقاق حق مردم و آرامش جامعه مرهون تلاش های دستگاه قضایی است.

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه سبزوار افزود: با اقدامات انقلابی قوه قضاییه و زحمات قضات انقلابی، متعهد و آخرت اندیش در مبارزه با ظلم و ستم و حمایت از محرومان، آرامش و امنیت در فضای جامعه بیشتر شده است.

وی با اشاره به در پیش بودن روز تبلیغ و اطلاع رسانی نیز اظهار داشت: به منظور اثرگذاری بیشتر در حوزه تبلیغ باید سازمان ها و نهادهای فرهنگی تجمیع شوند و با دقت و مطالعه میدانی نیازهای مختلف تبلیغی کشور را شناسایی کنند تا از سوی مبلغان به این نیازها پاسخ داده شود.

امام جمعه سبزوار افزود: در شرایط جنگ روانی دشمن برای وارونه جلوه دادن مبانی و ارزشهای انقلاب، متولیان حوزه تبلیغ وظیفه خطیری در تبیین دستاوردها و ارزشها انقلاب اسلامی برعهده دارند.

تربت حیدریه - امام جمعه موقت تربت‌حیدریه گفت: قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام سازمان انرژی اتمی، وجاهت قانونی ندارد چون این سازمان ابزار دست استکبار جهانی است.

حجت‌الاسلام محمد داوری در خطبه های این هفته نماز جمعه تربت‌حیدریه افزود: همزمان با سفر گروسی، رییس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اسرائیل، قطعنامه شورای حکام این سازمان علیه ایران شکل گرفت که ضربه جبران ناپذیری به حیثیت این سازمان وارد کرد و صلاحیت آن را نزد افکار عمومی نابود کرد.

وی اظهار کرد: دشمنان باید از تجربه گذشته بفهمند که ایران اسلامی تحت فشار و زورگویی از منافعش دست برنمی دارد.

امام جمعه موقت تربت‌حیدریه در بخش دیگری از سخنانش گفت: آثار و برکات هجرت امام رضا(ع) از مدینه به خراسان فراوان است و ایشان با این هجرت، ایران را پایتخت شیعه و مرکز محبت اهل بیت(ع) قرار دادند و زمینه ساز ایجاد تمدن امام زمانی (عج) شدند.

حجت الاسلام داوری با اشاره به دیدار کارگزاران حج با مقام معظم رهبری در هفته گذشته، گفت: هیچ سفری در عالم به نورانیت سفر خانه خدا نیست و معظم له در این دیدار فرمودند که حج ستون زندگی بشر است.

وی اظهار کرد: به فرموده رهبری در این دیدار، بسیاری از مشکلات کشور ناشی از تجمل گرایی است و سفر حج، تعلیم ساده زیستی است که حتی باید هدایا و سوغات آن هم از مملکت خودمان تهیه شود.

گناباد - امام جمعه گناباد با درخواست از رییس جمهور و دولت سیزدهم برای عمل به وعده های خود در ابتدای آغاز به کار دولت، گفت: باید جهاد سازندگی به معنای واقعی آن دوباره احیا شود.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب در خطبه های نماز جمعه گناباد در مصلای امام خمینی (ره) افزود: باید همان طور که دولت سیزدهم وعده داده بود جهاد سازندگی نظیر سالهای ابتدایی پیروزی انقلاب دوباره احیا و دست اندرکاران آن بدون پشت میزنشینی با روحیه خستگی ناپذیر برای عمران و بازسازی روستاها فعالیت داشته باشد.

وی با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی ادامه داد: امروز این بخش در تولید و امنیت غذایی جامعه، نقش مهم و تاثیرگذاری دارد.

وی از مسوولان و دست اندرکاران جهاد کشاورزی خواست با حساسیت بیشتری مسائل و مشکلات کشاورزان و دامداران را، که با مشکلاتی زیادی مواجه هستند، رسیدگی و با پرداخت تسهیلات از آنان حمایت کنند.

خطیب نماز جمعه گناباد با اشاره به افزایش دمای هوا و گرمای تابستانی، خواستار افزایش توجه مردم به صرفه جویی در مصرف آب و برق و جلوگیری از اسراف در این بخشها شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ماجرای مرگ جوان 22 ساله در یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد غیرمجاز مشهد