655 طرح دام و طیور در کردستان تسهیلات حمایتی دریافت کردند


655 طرح دام و طیور در کردستان تسهیلات حمایتی دریافت کردند

سنندج- ایرنا- مسوول روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: 655 طرح در بخش دام و طیور استان در سال جاری تسهیلات حمایتی دریافت کردند.

مهدی فتحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه از نیمه دوم اردیبهشت سال جاری تسهیلات لازم به منظور پایداری تولید در اختیار مرغداران و دامداران متقاضی و واجد شرایط قرار داده می شود، اظهار داشت: از این محل تاکنون سه هزار و ۲۴۸ طرح به مبلغ هشت هزار و ۶۵ میلیارد و ۵۰۸ میلیون ریال به بانک های عامل در استان معرفی شدند.

وی اضافه کرد: ۸۲ درصد طرح های مذکور به عبارتی ۳۸۷ طرح به مبلغ ۶ هزار و ۶۰۶ میلیارد و ۵۴۹ میلیون ریال مربوط به بخش طیور و ۲ هزار و ۸۶۱ طرح به ارزش یک هزار و ۴۵۸ میلیارد و ۹۵۹ میلیون ریال مربوط به بخش دام بوده است.

مسوول روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: در مجموع تاکنون ۶۵۵ طرح یک هزار و ۳۲۶ میلیارد و ۹۷۶ میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده اند.

فتحی یادآور شد: به ۱۴۹ طرح بخش طیور تاکنون یک هزار و ۱۵۸ میلیارد و ۶۷۴ میلیون ریال و ۵۰۶ طرح بخش دام ۱۶۸ میلیارد و ۳۰۲ میلیون ریال تسهیلات حمایتی پرداخت شده است.

کردستان یک میلیون و ۲۱۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از این میزان سالانه ۷۸۳ هزار هکتار آن به زیرکشت محصولات زراعی می رود، ۳۸۱ هزار هکتار آن هم آیش بوده و ۵۳ هزار هکتار را هم باغات تشکیل داده است؛ از ۸۳۶ هزار هکتار اراضی زیرکشت محصولات کشاورزی کردستان ۷۰۵ هزار هکتار آن دیم و ۱۳۱ هزار هکتار آن هم آبی است.

جمعیت بهره‌بردار کشاورزی استان کردستان ۱۲۲ هزار نفر است که (در شرایط جوی مناسب) سالانه حدود سه میلیون تُن محصولات کشاورزی (زراعی و باغی) تولید می کنند که بیش از ۴۴۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی مربوط به بخش زراعت است.

عمده محصول زراعی استان کردستان گندم و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود ۶۲ هزار تن در سال است.




شناگران کردستانی دو نشان برنز کسب کردند