دلجویی از 1500 خانواده شهید و ایثارگر در طرح سه شنبه های تکریم


دلجویی از 1500 خانواده شهید و ایثارگر در طرح سه شنبه های تکریم

حجت الاسلام سبزه کار با تشریح طرح سه‌شنبه‌های تکریم با هدف دلجویی و تجلیل از خانواده معظم شهدا،‌ جانبازان، ایثارگران و همچنین فعالان مسجدی گفت: تاکنون ۱۵۰۰ دیدار در قالب این طرح با همراهی فعالان مسجدی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت‌الاسلام «ابراهیم سبزه کار» صبح امروز (۱۶ تیر) در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با کارشناسان ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با تسلیت شهادت امام محمد باقر علیه السلام اظهارداشت: در حال حاضر ۶۶۷ باب کانون‌ فرهنگی هنری در مساجد خراسان جنوبی وجود دارد که از این تعداد ۲۷۰ کانون شهری و مابقی در روستاهای سطح استان مشغول فعالیت هستند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به عضویت حدود ۵۰ هزار نفر در این کانون‌ها افزود: یکی از مهمترین اصول و سیاست‌های مورد تاکید به مدیران و فعالان کانون‌های فرهنگی هنری، انجام فعالیت و اجرای برنامه‌ها زیر نظر امام جماعت مسجد است.

وی بر تعامل چند جانبه بین کانون‌های فرهنگی هنری، پایگاه مقاومت بسیج و هیات امنا تاکید کرد و ادامه داد: شورای سیاستگذاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان به ریاست نماینده ولی فقیه، قائم مقامی استاندار، دبیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دبیر اجرایی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری و عضویت دیگر دستگاه‌های موثر فرهنگی هنری باید برگزار شود.

حجت‌الاسلام سبزه‌کار در ادامه به تشریح سایت بچه‌های مسجد و انجام فعالیت‌های کانون‌ های فرهنگی هنری بر بستر این زیست بوم پرداخت و گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند در سه شبستان و ۱۲ رواق در ۴۸ عنوان برنامه پیشنهادی به انجام فعالیت در سطح محلات بپردازند.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال در رواق نور، فعالیت‌های قرآنی از جمله مسابقات مدها متان، تفسیر و تدبر، طرح تلاوت نور و ... پیگیری می‌شود.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر و با اجرای طرح ملی فهما ساماندهی کانون‌های فرهنگی هنری استان به صورت انتخاب یک رابط از بین هر ۲۵ کانون انجام شده است، افزود: این مهم موجب تعامل موثر و سازنده و ارتباط قوی تر بین کانون‌ها شد بگونه‌ای که در سومین رویداد ملی فهما ۱۹ کانون فرهنگی هنری خراسان جنوبی در بخش‌های مختلف حایز رتبه شدند.


وی در ادامه به توزیع بسته‌های گوشت قرمز در قالب طرح مواسات در ایام شیوع کرونا اشاره کرد و همچنین به تشریح طرح سه‌شنبه‌های تکریم با هدف دیدار و دلجویی از خانواده معظم شهدا،‌ جانبازان و ایثارگران و همچنین فعالان مسجدی پرداخت و گفت: تاکنون ۱۵۰۰ دیدار در قالب این طرح انجام شده است.

سبزه کار اجرای طرح کسب و کار در جوار مسجد با هدف خودکفایی و کمک به اقتصاد خانواده و طرح پیوند «مدرسه، مسجد و منزل» را از دیگر برنامه‌های پیش روی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برشمرد.


پایان پیام/70

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


کانون مسجد جامع چالوس میزبان جشن های مردمی دهه کرامت