بازار ارز دیجیتال فرو ریخت؛ افزایش نرخ تورم آمریکا به بیشترین میزان در 40 سال اخیر


بازار ارز دیجیتال فرو ریخت؛ افزایش نرخ تورم آمریکا به بیشترین میزان در 40 سال اخیر

اعلام جدیدترین نرخ تورم آمریکا و افزایش به بیشترین مقدار در 40 سال اخیر سبب سقوط ارزهای دیجیتال شد. اما نرخ تورم در آمریکا چقدر اعلام شد؟ادامه‌دار شدن بحران اقتصادی در سراسر دنیا، افزایش نرخ تورم در آمریکا و بالا رفتن نرخ بهره بانکی در این کشور،...

اعلام جدیدترین نرخ تورم آمریکا و افزایش به بیشترین مقدار در 40 سال اخیر سبب سقوط ارزهای دیجیتال شد. اما نرخ تورم در آمریکا چقدر اعلام شد؟

ادامه‌دار شدن بحران اقتصادی در سراسر دنیا، افزایش نرخ تورم در آمریکا و بالا رفتن نرخ بهره بانکی در این کشور، از جمله دلایلی هستند که قیمت بیت کوین هنوز به کف نرسیده و احتمالا ریزش بیشتری در راه است. در مقایسه با یک سال گذشته، شاخص در ماه ژوئن (خرداد – تیر) نیم درصد افزایش یافت و از 8.6 درصد به 9.1 درصد رسید که طی 40 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

علاوه بر آن، شاخص قیمت مصرف‌کننده که به اندازه‌گیری تغییرات قیمت تمام شده برای یک سبد کالای مشخص می‌پردازد، در ماه ژوئن 1.3 درصد افزایش یافت. میزان رشد آن طی ماه قبل 1 درصد بود. در تصویر زیر می‌توانید نمودار تغییرات نرخ تورم در آمریکا از سال 2016 را مشاهده کنید.

بازار ارز دیجیتال فرو ریخت؛ افزایش نرخ تورم آمریکا به بیشترین میزان در 40 سال اخیربازار ارز دیجیتال فرو ریخت؛ افزایش نرخ تورم آمریکا به بیشترین میزان در 40 سال اخیر

بالا رفتن قیمت مواد غذایی و همچنین گاز اصلی‌ترین دلایل افزایش نرخ تورم در آمریکا بوده‌اند؛ قیمت مواد غذایی در مقایسه با یک ماه قبل 1 درصد و نسبت به یک سال اخیر 10.4 درصد بیشتر شده است. وضعیت برای گاز به مراتب بدتر بوده، به طوری که نسبت به یک ماه پیش 11.2 درصد و در مقایسه با یک سال قبل 60 درصد رشد قیمت داشته است! تورم بدون در نظر گرفتن قیمت مواد غذایی و گاز، 0.7 درصد در ماه و 5.9 درصد در سال افزایش داشت.

بحران‌های ژئوپلیتیکی از جمله حمله‌ی ادا‌مه‌دار روسیه به اوکراین به بالا رفتن قیمت مواد غذایی و گاز دامن زده و در نهایت منجر به افزایش نرخ تورم در سراسر دنیا حتی آمریکا شده است. روسیه به عنوان بزرگترین صادرکننده گاز در دنیا، تحت تحریم‌های شدید ایالات متحده و اتحادیه اروپا قرار گرفته است، هر چند تاثیر متقابل این تحریم‌ها روی تحریم‌کنندگان به طور واضح مشخص است.

دلیل ریزش ارزهای دیجیتال با افزایش نرخ تورم آمریکا

بیت کوین به عنوان پادشاه رمز ارزها و همچنین آلت کوین‌ها، هنوز جایگاه قدرتمندی به عنوان یک دارایی به منظور ذخیره ارزش پیدا نکرده‌اند. بررسی‌‌ها نشان می‌دهند کمتر از 15 درصد مردم دنیا در این دسته دارایی‌ها سرمایه گذاری کرده‌اند. به همین دلیل رمز ارزها هنوز در زمره دارایی‌های پرریسک به شمار می‌روند.

این موضوع سبب می‌شود بعد از یک سری اتفاقات چشمگیر نظیر وقوع یک جنگ بزرگ بین دو کشور یا افزایش نرخ تورم در یک کشور، افرادی که دیدگاه بلند مدت نسبت به ارزهای دیجیتال ندارند، سرمایه خود را حتی با ضرر بفروشند و به دارایی‌های مطمئن‌تر نظیر طلا و زمین رو بیاورند. از طرفی افرادی که هنوز وارد بازار نشده‌اند نیز پول خود را به جای مارکت ارزهای دیجیتال، وارد سایر بازارهای مالی می‌کنند. به این ترتیب یک فشار فروش از سمت بازیگران کنونی شکل خواهد گرفت، در حالی که فشار خرید برای مقابله با آن وجود ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


محدوده آغوش