تقاضای مردم برای خرید طلا و سکه کم شد + آخرین قیمت‌ها


تقاضای مردم برای خرید طلا و سکه کم شد + آخرین قیمت‌ها

به گزاش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا و سکه در خصوص وضعیت بازار طلا و سکه در سومین روز هفته اظهار داشت: امروز روند بازار طلا و سکه به دلایلی همچون کاهش نسبی نرخ ارز و نوسان محدود طلای جهانی و همچنین...

به گزاش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا و سکه در خصوص وضعیت بازار طلا و سکه در سومین روز هفته اظهار داشت: امروز روند بازار طلا و سکه به دلایلی همچون کاهش نسبی نرخ ارز و نوسان محدود طلای جهانی و همچنین کاهش تقاضا، با کاهش قیمت ها همراه بوده است. کشتی آرای افزود: هر اونس طلا در بازار جهانی امروز در اوایل صبح با 3 دلار کاهش همراه بود و در اواسط روز به 1730 دلار رسید. قیمت هر اونس نقره 18 دلار و 77 سنت و قیمت هر اونس پلاتین نیز 863 دلار است.

وی ادامه داد: بر این اساس در معاملات امروز (دوشنبه 3 مردادماه 1401) بازار طلا و سکه تهران، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم 14 میلیون و 100 هزار تومان و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز 14 میلیون و 750 هزار تومان تعیین شده است.

وی افزود: نیم سکه به رقم 8 میلیون و 150 هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز به 5 میلیون و 150 هزار تومان رسید. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز 3 میلیون و 80 هزار تومان امروز دادوستد شد.

همچنین قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز به 5 میلیون و 745 هزار تومان رسیده است. هر گرم طلای 18 عیار به عنوان مبنای معاملات طلا، در معاملات امروز به رقم یک میلیون و 349 هزار تومان رسید. بر این اساس هر گرم طلای 20 عیار، یک میلیون و 500 هزار تومان، هر گرم طلای 21 عیار یک میلیون و 575 هزار تومان، هر گرم طلای 22 عیار یک میلیون و 649 هزار تومان و یک گرم طلای 24 عیار نیز یک میلیون و 800 هزار تومان تعیین شد.

وی در پایان اظهار داشت: حباب سکه با توجه به نزدیک شدن با ایام ماه محرم در حال کاهش است؛ زیرا کاهش تقاضا را در بازار شاهد هستیم. در محدوده یک میلیون و 500 هزار تومان است که نسبت به روز قبل، با کمی کاهش همراه است.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران