ثبت نام770 هزار نفر در سامانه سماح | فیلم


ثبت نام770 هزار نفر در سامانه سماح | فیلم

سامانه‌ای که کار پیش ثبت نام زائران را انجام می‌دهد سامانه سماح است که تا این لحظه ۷۷۰ هزار نفر در آن ثبت‌نام کرده‌اند. آقای سیدصادق حسینی در آیین پیشواز از نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه...

سامانه‌ای که کار پیش ثبت نام زائران را انجام می‌دهد سامانه سماح است که تا این لحظه ۷۷۰ هزار نفر در آن ثبت‌نام کرده‌اند.

آقای سیدصادق حسینی در آیین پیشواز از نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه پیش ثبت نام تا روز عاشورا ادامه پیدا می‌کند و از روز یازدهم محرم ثبت نام اصلی و قطعی انجام می‌شود، گفت: در آن زمان زائران محترم یک بار دیگر به این سامانه مراجعه می‌کنند و روز خروج، مرز خروجی و حتی خودرویی که می‌خواهند با آن سفر کنند را مشخص می‌کنند.

آقای حسینی در خصوص حج تمتع امسال نیز با بیان اینکه کار حج را با چهار شعار عزت، کرامت، امنیت و سلامت زائران شروع کردیم افزود: در تمامی مراحل حج این چهار شعار مورد توجه بود و بحمدالله تا امروز که سه روز به پایان عملیات حج باقی مانده، این مهم محقق شده است.

وی در ارتباط با موضوع افزایش هزینه‌های حج امسال گفت: این واقعیت را باید بپذیریم که ما در کشور ثالث با قیمت ارز خارجی داریم هزینه می‌کنیم؛ لذا هزینه‌ها بر اساس ارز‌های خارجی محاسبه می‌شود.

آقای حسینی با تاکید بر اینکه در زمان حاضر محدودیتی برای سفر اتباع عربستانی در تشرف به حرم‌های مطهر در ایران وجود ندارد، خاطرنشان ساخت: آن‌ها بدون محدودیت می‌توانند ویزا دریافت کنند البته نه از کشور خودشان، چراکه ما در آن کشور نمایندگی کنسولی سفارت نداریم، اما می‌توانند به کشور‌های مجاور مراجعه و ویزا تهیه کنند.

وی افزود: از ابتدا اعلام کرده بودیم که آخرین پرواز بازگشت زائران ما در روز جمعه قبل ماه محرم است؛ بنابراین پایان عملیات حج ما روز جمعه هفتم مردادماه خواهد بود و آن تعداد زائرانی که در مکه و مدینه هستند تا روز جمعه به طور کامل به کشور اسلامی بازگردانده خواهند شد.

(۰)


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم/ حضور رئیس ستاد مدیریت بحران در ستاد انتخابات کشور