پرده آماده چیست و چه مزایایی دارد؟


پرده یکی ازاصلی  ترین عناصر دکوراسیون داخلی است که کمک شایانی در روح بخشیدن به فضای منزل می کند.

پرده یکی ازاصلی ترین عناصر دکوراسیون داخلی است که کمک شایانی در روح بخشیدن به فضای منزل می کند.

یکی از محبوب ترین پرده ها که امروزه در سرتاسر دنیا استفاده زیادی از آن می شود ، پرده آماده یا پرده پانچی است. منظور از این عبارت پرده هایی هستند که بعد از دوخته شدن حلقه هایی بر روی آن تعبیه شده و بلافاصله بعد از خرید به راحتی نصب می شوند به همین جهت به آنها پرده آماده گفته می شود.

پرده آماده چیست و چه مزایایی دارد؟

مزایای پرده آماده یا پرده پانچی

1- نصب سریع و آسان

2- تنوع در طرح و رنگ

3- تنوع در جنس پارچه (به صورت ساده و چاپی)

4- صرفه جویی در وقت و هزینه

5- امکان سازگاری با هر پنجره

6- امکان ترکیب دو رنگ یا چند رنگ و جنس مختلف در کنار هم

7- مدل پرده پانچ مناسب برای اتاق خواب ، پذیرایی ، اتاق کودک و …

پرده آماده جنس شیید

پرده شید ویا پرده رول یک لایه ساده از پارچه پرده می باشد که به طور کامل پنجره شما را می‌پوشاند. این محصول که به پرده کرکره پارچه ای نیزشناخته میشود ، ساده ترین مکانیزم در پرده های بالارونده و افقی را نیز دارد.

مکانیزم این پرده به این صورت است که از یک لایه پارچه، قاب پرده، گیربکس و زنجیرساخته میشود. شما جهت پوشاندن کامل پنجره و جلوگیری از ورود نور کافیست با زنجیر پرده را تا انتها پایین کشیده. همچنین بالعکس این قضیه نیز صدق می‌کند. در حالتی که بخواهید از حداکثر میزان نور بهره مند شوید، می‌توانید پارچه را تا انتها بالا کشیده و در داخل قاب پرده جمع کنید.

انواع پرده شید

پرده آماده جنس رول

قدیمی‌ترین نوع پرده های شید، شید رول‌هایی می باشند که در گذشته مد بوده است و هنوز هم از آن استفاده می‌شود، شید رول حول یک میله می‌پیچید و به بالا یا پایین کشیده می‌شود.

پرده آماده جنس تکی

پرده شید رول تکی از یک لایه ساخته شده است و با استفاده از زنجیر کنار آن می‌توان آن را بالا و پایین کشید. خوب است بدانید که شید تکی نسبت به شید دبل ارزان‌تراست .

پرده آماده جنس دبل

پرده شید دبل که به پرده شب و روز معروف است ،از دو لایه آستر و توری تشکیل شده‌اند، لایه تور که دکوراتیو می باشد در جلو قرار می‌گیرد و لایه آستر که همان لایه زیرین می باشد برای تنظیم ورود نور به فضا استفاده می‌شود.

پرده آماده جنس زبرا

پرده شید زبرا نمای شیک و ساده دارد و از دو لایه ساخته شده است. جنس زبرا به شکل افقی و یک در میان از تور نازک و پارچه ضخیم می باشد، با تنظیم محل قرار گرفتن قسمت‌های ضخیم و نازک روی هم، مقدار ورود نور به محیط کنترل می‌شود.

انواع رنگ بندی پرده شید

از دیگر مزایای این پرده مشهور تنوع بالا در طرح و رنگ آن می باشد. این به این معنی است که مشتری با هر سلیقه ای و با هر سبک دکوراسیونی می‌تواند پرده مورد نظر خود را انتخاب کند. از رنگ های خنثی سفید و طوسی گرفته تا رنگ های خاص مثل قرمز و زرد و آبی، همه و همه در تنوع این محصول وجود دارد.

پرده آماده جنس پانچی

مدل پرده های پانچ یکی از مشهور ترین نوع پرده در بین پرده ‌ها می باشند . این نوع پرده‌ ها دارای طراحی بسیار ساده ای می باشند اما در دل پرده رنگ‌ها، طرح‌ها و مدل‌های متنوعی خوابیده است. پرده پانچ شده در دسته بهترین و مناسب ترین مدل‌های پرده تزیینی شناخته می‌شوند و برای انواع فضاهای داخلی مناسب هستند به طوری که بیشتر افراد در پس ذهن خود برای انتخاب پرده دکوراسیون داخلی پرده پانچ دار را انتخاب می‌کنند.

پرده آماده چیست و چه مزایایی دارد؟

انواع پرده های پانچ

پرده ی پانچی سنتی

همانگونه که از اسمش مشخص است برای فضاهای سنتی مناسب ترین گزینه است و میتواند فضایی ایرانی و قدیمی را توام با یک آرامش خاصی ایجاد کند.

پرده پانچ راه راه

مدل دیگر پردهای پانچ، پرده پانچ راه راه می باشد . این نوع پرده با پارچه یا که دارای طرح راه راه می باشد دوخته می‌شود و میتواند به حس فضایی دکوراسیون داخلی شما نیز کمک کند.

پرده طرح پانچ گلدار

این نوع پرده همانگونه که از اسمش مشخص است دارای پارچه ای با طرح گل می باشد .

پرده آماده جنس توری

اگر میخواهید شستن پرده توری حریر در لباسشویی انجام شود، ازدستگاه آب سرد استفاده کنید. چون امکان دارد آب گرم به بافت پارچه آسیب برساند. تا جایی که ممکن است از اتو برای اتوکشی پرده حریر یا توری استفاده نکنید. بخار اتو به بافت پرده آسیب می‌رساند. درحالتی که می‌خواهید پرده حریر یا توری را اتوکشی کنید، از اتوبخار استفاده نکنید و آن را به خشکشویی پرده تخصص بدهبد.

پرده توری

تور و حریر هر دو از جنس پارچه‌هایی می باشد که سالیان سال است که از مد نیفتاده‌اند و طرفداران خودشان را دارند. از مزیت این نوع پارچه‌ها در پرده هم می‌توان به عبور نور خوب از خود و روشنی منزل اشاره کرد. ولی نکته‌ی مهم است که اهمیت تمیز نگه داشتن آن‌ها چون معمولا افراد رنگ روشنی از این جنس پرده توری انتخاب می‌کنند که شستن آن بحثی جدا دارد.

انواع مدل های پرده تور

از انواع مدل های پرده توری می توان به پرده های حریر و گیپور اشاره کرد . که هر کدام از آن ها نیز با تنوع و مدل های مختلفی در بازار موجودهستند . که با هر کدام از آن ها به شکل جداگانه آشنا خواهیم شد.

پرده های گیپور: از آنجایی که یکی از عناصرخیلی موثر است در دکوراسیون خانه ها، پرده ها می باشند . پس انتخاب یک پرده مناسب می تواند تاثیر زیادی بر زیبایی دکوراسیون محل شما داشته باشدپرده های گیپور یکی از مدل های پرده در دکوراسیون فضا ها می باشند . از این پرده ها اغلب در کنار یالان های تجملاتی در دکوراسیون های کلاسیک استفاده می شود.

پرده های حریر:

این پرده از ظرافت زیادتری نسبت به پرده تور و گیپور برخوردار هستند. از این پرده ها می توان به تنهایی در دکوراسیون خانه های مدرن استفاده کرد. استفاده از این پرده ها در به وجود آمدن زیبایی در کنار سادگی کمک زیادی می کنند.

شرابه

شرابه یکی از لوازم تزیینی پرده می باشد که غالبا در کنار پرده نصب می گردد و وظیفه ثابت نگه داشتن کناره های پرده را بوسیله گل میخ بر عهده دارد و همچنین جلوه ای زیبا به پرده می دهد و نمای پرده را زیباتر می کند.

گل میخ

گل میخ شی تزیینی می باشد که به دیوار نصب کرده و با کمک دست پرده یا شرابه به پرده وصل می شود و قسمتی از پرده را جمع میکند.

پرده آماده چیست و چه مزایایی دارد؟

انواع گل میخ

گل میخ در انواع چوبی، پلاستیکی و کریستال در بازار موجود است و شما می توانید با توجه به طرح و رنگ میله پرده، آن را تهیه کنید. گل میخ را می توانید بنا به سلیقه خود و مدل انتخابی در هر کجای دیوار نصب کنید ولی معمولاً در راستای انتهای میله پرده و یک متر بالاتر از زمین نصب می گردد. و می توان شرابه با کمر پرده را به آن متصل نمود. یا اینکه حتی به تنهایی و بدون کمر پرده ان را روی گل میخ انداخت.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پدر جراحی قلب ایران درگذشت