اعتماد متولیان کشتی به پشتوانه‌ها برای حضور در بازی‌های کشور‌های اسلامی


اعتماد متولیان کشتی به پشتوانه‌ها برای حضور در بازی‌های کشور‌های اسلامی

تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی با ترکیبی از نفرات جوان و با تجربه راهی بازی‌های کشور‌های اسلامی خواهند شد.

فاصله نزدیک رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ صربستان و بازی‌های کشور‌های اسلامی فرصتی را فراهم آورد تا با تصمیم کادر فنی تیم‌های ملی و فدراسیون، پشتوانه‌ها هم بتوانند خودی نشان دهند و از طرفی نیز آینده کشتی را تضمین کنند، بر همین اساس محمد حسینوند پناهی در وزن ۵۵ کیلوگرم، امید آرامی در ۶۰، شیرزاد بهشتی طلا در ۶۳، محمدجواد رضایی در ۶۷، محمدرضا رستمی در ۷۲، امین کاویانی نژاد در ۷۷، رسول گرمسیری در ۸۲، رامین طاهری در ۸۷، مهدی بالی در ۹۷ و علی اکبر یوسفی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم فرنگی کاران اعزامی کشورمان به قونیه کشور ترکیه خواهند بود.

بهروز حضرتی پور مربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: محمد بنا در اردوی تیم ملی حضور خواهد داشت تا تیم را مهیای حضور در مسابقات جهانی کند و من به همراه ۲ مربی دیگر به ترکیه می‌رویم. ما تیم دوم خود را اعزام می‌کنیم چرا که این رقابت‌ها فرصت خوبی است تا نفرات دیگر هم بیایند و خودشان را نشان دهند.

بر اساس چرخه انتخابی و تصمیم کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد رضا مومنی، مجید داستان، مرتضی قیاسی، حسین اباذری، صادق فیروزپور، علی‌سوادکوهی، علیرضا کریمی، احمد بذری، مجتبی گلیج و مهدی هاشمی به ترتیب در اوزان ۵۷، ۶۱، ۶۵، ۷۰، ۷۴، ۸۶، ۹۲، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم نمایندگان ایران در بازی‌های کشور‌های اسلامی خواهند بود.

پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: خوشحالم از اینکه عدالت به گونه‌ای برقرار شد که کشتی‌گیران، جامعه کشتی، تماشاگران و کارشناسان واکنش خوبی به چرخه نشان دادند و وظیفه ما حفظ سرمایه‌های کشتی است.

محمد ابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: توجه هر چه بیشتر به مربیان سازنده و استفاده از آن‌ها در رقابت‌های بین المللی یکی از سیاست‌های مهم فدراسیون کشتی و کادر فنی تیم‌های ملی است که بر همین اساس نیز قرار شد برای نخستین بار سرمربیان تیم‌های ملی به مربیان سازنده فرصت بدهند تا آزاد و فرنگی کاران را در بازی‌های کشور‌های اسلامی هدایت کنند و خودشان به جای سفر به قونیه، تمرینات نفرات اعزامی به رقابت‌های جهانی را پیگیری کنند.

رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های کشور‌های اسلامی که روز‌های ۱۷ تا ۲۰ مردادماه سال جاری در شهر قونیه کشور ترکیه برگزار می‌شود و مسابقات کشتی بزرگسالان قهرمانی جهان روز‌های ۱۹ تا ۲۷ شهریورماه در شهر بلگراد صربستان انجام خواهد شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر| مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد