شیر مادر کمک کننده در پیشگیری از عفونت‌ها


شیر مادر کمک کننده در پیشگیری از عفونت‌ها

رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت گفت: تلاش برای حفظ زنجیره گرم برای رسیدن به یک تغذیه موفق با شیر مادر است.

شیر مادر کمک کننده در پیشگیری از عفونت‌ها

حمیدرضا لرنژاد گفت: گسترش هدفمند فعالیت شرکت‌های تولید و توزیع کننده جانشین شونده‌های شیر مادر و تبلیغات در این زمینه بر تصمیمات والدین برای تغذیه نوزاد از طریق دریافت اطلاعات نادرست در مورد کرونا و شیردهی تاثیر داشت. بازاریابی گسترده ای توسط صنایع جانشین شونده‌های شیر مادر (BMS) به عنوان استفاده از شیر مصنوعی و سایر فرآورده‌ها به عنوان گزینه ایمن‌تر انجام شده بود.

به گفته وی حمایت از مادران شیرده و شیرخواران نه فقط توسط کادر بهداشت و درمان، بلکه توسط همه افراد مرتبط با توجه به نقش خود در جامعه در سطوح مختلف امکان پذیر است.

او گفت: مادران نیاز به حمایت برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی، حمایت در محل کار و جامعه به منظور تغذیه بهینه شیر خوار خود با شیر مادر و پیشرفت از یک سطح به سطح دیگر دارند که این فرآیند تشکیل زنجیره گرم حمایت و پشتیبانی نامیده می‌شود.

او افزود: قوانین مربوط به بحران کرونا مانند رعایت فاصله گذاری فیزیکی، منجر به مراجعه کمتر و ارتباط کمتر والدین با کارکنان بهداشتی و در نهایت باعث کاهش سطح دانش و مهارت والدین و عدم مراجعه به موقع جهت دریافت خدمات شده است. شیر دادن موفق از طریق شناسایی چالش‌ها و مشکلات مادران در دوران قبل و حین بارداری، حین زایمان و پس از زایمان و آموزش آنان بسیار مهم است.

لرنژاد گفت: آژانس بین المللی برای تغذیه با شیر مادر در سال ۲۰۲۲ (WBW۲۰۲۲) شعار هفته را شیر مادر؛ حمایت و آموزش انتخاب کرده و تلاش آن برای حفظ زنجیره گرم برای رسیدن به یک تغذیه موفق با شیر مادر است. افزایش این ظرفیت‌ها از طریق شناسایی همه گروه‌های مرتبط و آموزش آنان است .

او افزود: افراد سرشناس نقش مهمی در حمایت ملی و بین المللی برنامه‌ها برای حفظ و حمایت از برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر دارند. مادران باید از استراتژی‌های شرکت‌های تولید و توزیع کننده بازار یابی جانشین شونده‌های شیر مادر (BMS) در ارائه اطلاعات غلط و ترویج غیر اخلاقی شیر مصنوعی آگاهی داشته باشند. فعالان برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر در جامعه نیاز به آگاهی و کسب مهارت برای درک چگونگی حمایت از مادران و خانواده هایشان دارند.

رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت اضافه کرد: سیاست گذاران باید اطمینان حاصل کنند که مراکز و واحد‌های ارائه دهنده خدمات بهداشتی درمانی به تعداد کافی ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی درمانی آموزش دیده در تمام سطوح برای بیمارستان‌های دوستدار کودک و مراقبت‌های تغذیه با شیر مادر و مشاوره شیردهی داشته باشند. بودجه کافی باید برای آموزش و تربیت افراد مرتبط به عنوان خط مشی خدمات بهداشتی تخصیص داده شود.

او گفت: شیر مادر نه تنها نیاز‌های ایمونولوژیکی شیرخوار را برطرف می‌کند، بلکه در پیشگیری از عفونت‌ها نیز کمک کننده است. شیر مادر منجر به ارتباط بین مادر و کودک بدون توجه به موقعیت و شرایط وی شده و امنیت غذایی نوزادان و کل خانواده را از همان ابتدا تامین می‌کند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟