4 میلیون تن کالای اساسی در بنادر ایران موجود است | فیلم


4 میلیون تن کالای اساسی در بنادر ایران موجود است | فیلم

رئیس کل گمرک کشور گفت: هم اکنون در بنادر ما حدود ۴ میلیون تن کالای اساسی موجود است و مردم دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند. علیرضا مقدسی در برنامه صف اول شبکه خبر با اشاره به دستورالعمل‌ها و سیاست...

رئیس کل گمرک کشور گفت: هم اکنون در بنادر ما حدود ۴ میلیون تن کالای اساسی موجود است و مردم دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند.

علیرضا مقدسی در برنامه صف اول شبکه خبر با اشاره به دستورالعمل‌ها و سیاست گذاری‌های انجام شده توسط دولت اظهار کرد: کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور تامین شده و مردم دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند.

مقدسی تصریح کرد: هم اکنون در بنادر ما حدود ۴ میلیون تن کالای اساسی موجود است که شامل ۲۵ قلم کالای اساسی از جمله گندم، جو، نهاده‌های دامی و… می‌شود.

وی با بیان اینکه: در حال حاضر حدود ۴۰۰ هزار تن از این مقدار در اسکله‌ها در حال تخلیه و بارگیری هستند و علاوه بر آن حدود ۸۰۰ میلیون تن کالای اساسی در لنگرگاه است که به تدریج وارد اسکله خواهند شد افزود: تشریفات گمرکی مانند فرایند صدور مجوز، انجام امور آزمایشگاهی، استاندارد و قرنطینه برای این ۴ میلیون تن کالای اساسی در حال انجام است.

رئیس کل گمرک کشور همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر کشور‌های اروپایی، کشور‌های منطقه و به نوعی تمام کشور‌ها در تامین کالای اساسی با مشکل مواجه هستند، خاطرنشان کرد: در ایران خوشبختانه با تدابیر انجام شده در بحث تنظیم بازار در وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت و اعتبارات اختصاص یافته، کلیه کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور خریداری می‌شوند.

(۰)


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

(تصاویر) سرکوب یهودیان فوق ارتدوکس معترض به خدمت سربازی اجباری