شیوههای خلاق کتابخوانی کانون باید تکثیر شود
منبع خبر
/
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان /
رسانه کودک
مهری فلاح، سرپرست کانون البرز در نشست اتاق فکر کتابخوانی کانون استان بر لزوم جمع آوری و مستندسازی شیوههای خلاق کتابخوانی کانون به منظور اشتراک گذاری این شیوهها و افزایش سرانه مطالعه در کودکان و نوجوانان تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، این مقام مسوول ضمن اشاره به جایگاه و اهمیت فعالیت بنیادین «کتابخوانی» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، افزود با توجه به وجود سرگرمیها و تکنولوژیهای جذابی مانند تلفن همراه باید شیوههای کتابخوانی به نحوی طراحی و اجرا شود که جذابیتهای لازم برای کودکان و نوجوانان را داشته باشد .
وی هفته کتاب و کتابخوانی را فرصت مغتنمی برای به اشتراک گذاری این شیوهها با خانوادهها و اولیای تربیتی دانست.
سرپرست کانون البرز همچنین بر لزوم انجام یک کار تحقیقاتی کامل تاکید کرده و افزود باید در ابتدا طرح را نوشته و با کمک اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، برخی نمونههای این فعالیتها را با کمک مربیان مراکز و طرحهای خلاق پیشنهادی آنان، در مدارس اطراف هر مرکز اجرا کرده و در نهایت به شکل مستند بتوانیم موفقیتها، چالشهاو نقاط قوت وضعف را ارائه دهیم .
ایشان ضمن معرفی کتابهای مناسب در این زمینه گفت باید در این حوزه از مربیان کانون و دیگر اساتید این امر مشورت گرفته و برنامههای مناسبی را برنامهریزی و اجرا کنیم.
در ادامه اعضای دیگر این جلسه متشکل از کارشناسان فرهنگی، هنری، آموزش و پزوهش و تعدادی از مربیان مراکز در خصوص جلسات اتاق فکر، ضرورت تعیین اعضای جدید، بررسی شیوه نامه کتابخوانی، اهمیت فعالیت کتابخوانی در دیگر فعالیتهای اجتماعی و مهارتهای زندگی و لزوم همکاری با دیگر سازمانهای فرهنگی بحث و گفتگو کردند.
پس از برگزاری اولین جلسه در روز سهشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱، قرار است جلسات این شورا و اتاق فکر با محوریت کتاب و کتابخوانی هفتهای یک بار به صورت حضوری یا مجازی تشکیل و نتایج در قالب طرحهای قابل اجرا و یک کار پژوهشی منسجم ارائه شود .
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، این مقام مسوول ضمن اشاره به جایگاه و اهمیت فعالیت بنیادین «کتابخوانی» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، افزود با توجه به وجود سرگرمیها و تکنولوژیهای جذابی مانند تلفن همراه باید شیوههای کتابخوانی به نحوی طراحی و اجرا شود که جذابیتهای لازم برای کودکان و نوجوانان را داشته باشد .
وی هفته کتاب و کتابخوانی را فرصت مغتنمی برای به اشتراک گذاری این شیوهها با خانوادهها و اولیای تربیتی دانست.
سرپرست کانون البرز همچنین بر لزوم انجام یک کار تحقیقاتی کامل تاکید کرده و افزود باید در ابتدا طرح را نوشته و با کمک اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، برخی نمونههای این فعالیتها را با کمک مربیان مراکز و طرحهای خلاق پیشنهادی آنان، در مدارس اطراف هر مرکز اجرا کرده و در نهایت به شکل مستند بتوانیم موفقیتها، چالشهاو نقاط قوت وضعف را ارائه دهیم .
ایشان ضمن معرفی کتابهای مناسب در این زمینه گفت باید در این حوزه از مربیان کانون و دیگر اساتید این امر مشورت گرفته و برنامههای مناسبی را برنامهریزی و اجرا کنیم.
در ادامه اعضای دیگر این جلسه متشکل از کارشناسان فرهنگی، هنری، آموزش و پزوهش و تعدادی از مربیان مراکز در خصوص جلسات اتاق فکر، ضرورت تعیین اعضای جدید، بررسی شیوه نامه کتابخوانی، اهمیت فعالیت کتابخوانی در دیگر فعالیتهای اجتماعی و مهارتهای زندگی و لزوم همکاری با دیگر سازمانهای فرهنگی بحث و گفتگو کردند.
پس از برگزاری اولین جلسه در روز سهشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱، قرار است جلسات این شورا و اتاق فکر با محوریت کتاب و کتابخوانی هفتهای یک بار به صورت حضوری یا مجازی تشکیل و نتایج در قالب طرحهای قابل اجرا و یک کار پژوهشی منسجم ارائه شود .