لحظه پرتاب ماهواره ایرانی «خیام» به فضا‌ | فیلم


لحظه پرتاب ماهواره ایرانی «خیام» به فضا‌ | فیلم

ماهواره خیام لحظاتی قبل از ایستگاه فضایی بایکونور به مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین پرتاب شد. دبیرکل بهره برداری و عملیات سازمان فضایی ایران گفت: بلافاصله پس از پرتاب سیگنال‌هایی در این مکان (ماهدشت) قابل دریافت و...

ماهواره خیام لحظاتی قبل از ایستگاه فضایی بایکونور به مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین پرتاب شد.

دبیرکل بهره برداری و عملیات سازمان فضایی ایران گفت: بلافاصله پس از پرتاب سیگنال‌هایی در این مکان (ماهدشت) قابل دریافت و مشاهده است.

و‌ی گفت: ایستگاه ماهدشت، مرکز کنترل ماموریت ماهواره خیام است و هم فرمان‌های ماهواره و کنترل وضعیت اینجا ارسال می شود و داده‌های ماهواره هم در همین جا دریافت می‌شود.

مدیرکل بهره برداری و عملیات سازمان فضایی ایران افزود :‌ اینجا ( ماهدشت ) مرکز کنترل ماموریت ماهواره خیام است و هم فرمان های ماهواره و کنترل وضعیت اینجا ارسال می شود و داده های ماهواره هم در همین جا دریافت می شود.

مدیرکل بهره برداری و عملیات سازمان فضایی ایران تاکید کرد ماهواره های سنجش از دور یا ماهواره های تصویربرداری از سطح زمین ماهواره هایی هستند که کاربردهای متعددی دارند و در واقع تصویری که از بالا تهیه می شود می تواند در حوزه‌های مختلف کاربرد داشته باشد از جمله در حوزه های تهیه نقشه ها ، نقشه های شهری ، تهیه نقشه های سه بعدی ، تهیه مدل ارتفاعی و کاربردهای کشاورزی ، پایش محصولات باغی و کشاورزی که در مدیریت بحران ها به ما کمک می کند و در بسیاری از کاربردهایی که در واقع با محیط زیست کارایی دارد ، می تواند اطلاعاتی را برای ما مطرح کند .

(۰)


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم/ حضور مهدی شیخ در وزارت کشور