تکنیک نقاشی با آبرنگ؛ آموزش کشیدن منظره غروب دریا | فیلم


تکنیک نقاشی با آبرنگ؛ آموزش کشیدن منظره غروب دریا | فیلم

وسایل مورد نیاز: ورق آبرنگ (۱۴۰lb, size 6″ x 9″) مداد HB یا ۲B پاک کن ورزیده پالت آبرنگ ظرف آب حوله برای قرار دادن قلم موها حوله کاغذی رنگ های مورد نیاز: زرد روشن...

وسایل مورد نیاز:

ورق آبرنگ (۱۴۰lb, size 6″ x 9″)

مداد HB یا ۲B

پاک کن ورزیده

پالت آبرنگ

ظرف آب

حوله برای قرار دادن قلم موها

حوله کاغذی

رنگ های مورد نیاز:

زرد روشن کادمیوم

aureolin

کادمیوم زرد نارنجی

کادمیوم قرمز عمیق

قرمز آلیزارین دائمی

اپرا

رنگ های معدنی عمیق

آبی کبالت

آبی نیلی

آبی طاووسی

خاکستری پین

قلم مو های استفاده شده:

Silver Brush Black Velvet: Cat’s tongue brush (¾” width)

Stratford York Warwick Series: Round sable brush (size 12)

Stratford York Warwick Series: Round sable brush (size 8)

گام اول: طراحی کم رنگ قبل از رنگ آمیزی

قبل از شروع نقاشی بهتر است یک نمایش زنده از تصویر غروب خورشید در ذهنمان داشته باشیم یا حد اقل یک تصویر مرجع از غروب را برای کشیدن انتخاب کنیم. اما شما همیشه میتوانید به تصورات خود اجازه دهید تا به هر جایی پر بکشد و هر آنچه دوست دارید بکشید.

نقاشی را با کشیدن حاشیه نازک در اطراف محدوده نقاشی شروع می کنیم، سپس چند خطوط بیرونی چند درخت نخل و خط افقی جدا کننده و خورشید را می کشیم. طبیعتی که انتخاب کردیم به ما کمک میکند تا شکل آسمان را بهتر تعیین کنیم (یعنی منبع نور در نقاشی در کدام قسمت باشد).

گام دوم: استفاده از تکنیک خیس روی خیس

آسمان را با آب تمیز و با قلم موی Cat’s tongue brush خیس کنید. حتی مینوانید آب را روی درختان نخل هم بزنید و بالای خط جدا کننده را تماما خیس کنید. تا زمانی که هنوز کاغذ خیس است میتوانید از تکنیک خیس روی خیس استفاده کنید. قلم موی Round sable brush (size 12) را بردارید و به رنگ زرد کادمیوم و aureolin آغشته کنید و سپس رو قسمت های خیس کاغذ بکشید. رنگ آمیزی.

را از بالای خط جدا کننده شروع کنید. قلم مو را به صورت افقی بکشید به صورتی که رنگ در آب پخش شود. قسمتی که خورشید قرار دارد را رنگ نکنید تا به صورت سفید باقی بماند تا درخشان ترین قسمت در نقاشی باشد.

گام سوم: انتخاب رنگ های اولیه برای غروب

هنگام رنگ آمیزی همین طور که به سمت بالا می روید شما باید از طیف های رنگی زرد تا آبی استفاده کنید. به منظور ایجاد رنگ های صاف انتقال برای حفظ طراوت غروب، مطمئن باید که هیچگاه رنگ های مکمل (مانند نارنجی و آبی) را هنگام استفاده از تکنیک خیس روی خیس با هم مخلوط نمی کنید، چون در این صورت رنگ تبدیل به طوسی می شود.

بعد از اینکه تقریبا دو اینچ از رنگ زرد را رنگ کردید با رنگ کادمیوم نارنجی ترکیب کنید. و بعد همان طور که به با لا می روید با مقداری کادمیوم قرمز عمیق ترکیب کنید. شما میتوانید هر ضربه بسیار منظم قلم مو را با اضافه کردن مقداری قرمز به قسمت های زرد، تفکیک کنید.

گام چهارم: اضافه کردن رنگ به غروب

برای تبدیل رنگ قرمز به آبی مقداری قرمز سرد (قرمز آلیزارین دائمی و اپرا) را با قرمز گرم(کادمیوم قرمز عمیق) مخلوط کنید. بعد مقدار اندکی رنگ آبی را به قرمز سرد اضافه کنید. این کار بعدا انتقال به آبی را آسان تر خواهد کرد. رنگ بدست آمده را به غروب اضافه کنید و خطوط منظم را همانند مرحیه قبل تفکیک کنید. اگر رنگ های شما شروع به خشک شدن کرد آن را با قلم موی cat’s tongue brush و با آب تمیز خیس کنید.

تکنیک نقاشی با آبرنگ؛ آموزش کشیدن منظره غروب دریا | فیلم
تکنیک نقاشی با آبرنگ؛ آموزش کشیدن منظره غروب دریا | فیلم
تکنیک نقاشی با آبرنگ؛ آموزش کشیدن منظره غروب دریا | فیلم

(۱۵۳۸۶)


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس | تصویری از شهید ابراهیم رئیسی در کنار علم الهدی