فعالیت بیش از 80 هزار مسجد در کشور/ «جهاد تبیین» اولویت مهم است


فعالیت بیش از 80 هزار مسجد در کشور/ «جهاد تبیین» اولویت مهم است

اراک- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به فعالیت بیش از ۸۰ هزار مسجد در سطح کشور و نقش آنها در تمدن سازی اسلامی گفت: یکی از اولویت های مهم در مساجد جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد قمی ظهر شنبه در همایش روز جهانی مساجد در مصلی بیت‌المقدس اراک اظهار کرد: در ایام کرونا، بسیاری از مساجد پایگاه سلامت مردم شد و برخی از نمازگزاران برای کمک به همنوعان خود از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

وی افزود: اهالی مسجد در ایام کرونا فعالیت‌هایی را انجام دادند که برای رفع مشکلات مردم بسیار مؤثر بود زیرا گرفتاری و مشکلات مردم محله را مانند گرفتاری خودشان می‌دانند و برای آنها چاره اندیشی و گره گشایی می‌کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: امام مسجد تنها پیش نماز مسجد و مردم نیست بلکه امام یک محله است که باید دغدغه رفع گرفتاری و مشکلات اهالی محله و منطقه را داشته باشد.

حجت‌الاسلام قمی ادامه داد: در آستانه روز جهانی مساجد به استان مرکزی سفر کردم و می‌بینم که تکاپوی شما برای رساندن مسجد به جایگاه درست خود در حال به ثمر نشستن است.

وی بیان کرد: اکنون تا نقطه مطلوب مساجد فاصله زیادی داریم اما روند حرکت استان مرکزی نسبت به استان‌های دیگر شتاب بیشتری دارد.

مساجد سنگر جامعه پردازی هستند

وی افزود: مساجد نقش مهمی در ساخت تمدن اسلامی دارند و سنگرهای جامعه پردازی در کشور محسوب می‌شوند لذا نباید ناهماهنگی‌ها موجب موازی کاری در مساجد شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در معرفی مساجد موفق به عنوان الگوهای مطرح در کشور دارند لذا رسانه‌ها باید توجه ویژه ای به مساجد و اقدامات مسجد محوری داشته باشند

حجت‌الاسلام قمی ادامه داد: مساجد به عنوان مرکزی برای حل مشکلات مردم باید مورد توجه قرار گیرد و اقدامات آموزشی و فرهنگی در مساجد به طور جد پیگیری شود تا رویکرد سازمان تبلیغات در تقویت مسجد محوری بر پایه نقش آفرینی مردم باشد.

وی با اشاره به ضرورت حضور جوانان در مساجد عنوان کرد: استفاده از ظرفیت جوانان مؤمن و بانشاط برای احیای امر مسجد محوری یک ضرورت است و همه دستگاه‌ها باید در این راستا پای کار بیایند و با برنامه ریزی های درست این امر محقق می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه سیاست‌های مسجد محوری در دستور کار سازمان تبلیغات کشور است، تصریح کرد: بیش از ۸۰ هزار مسجد فعال در کشور وجود دارد که یکی از اولویت‌های مهم مساجد جهاد تبیین است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


محدوده آغوش