ضرورت انسجام محتوایی در بازسازی ساختار فرهنگی استان مرکزی


ضرورت انسجام محتوایی در بازسازی ساختار فرهنگی استان مرکزی

اراک - رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در بازسازی ساختار فرهنگی باید انسجام محتوایی مورد توجه باشد و نیازهای دارای اولویت جامعه بین فعالان فرهنگی به اشتراک گذاشته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد قمی عصر شنبه در نشست با فعالان فرهنگی استان مرکزی در سالن جلسات استانداری مرکزی در خصوص آشفتگی در نحوه حکمرانی فرهنگی اظهار کرد: موازی کاری از جمله آشفتگی‌هایی است که در حکمرانی فرهنگی وجود دارد و رهبری در این خصوص تذکرات جدی دادند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب افزود: بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ یک ضرورت است و مطالبات فعالان فرهنگی نیز رسیدگی به آشفتگی‌ها و ناهماهنگی‌ها در حوزه فعالیت‌های فرهنگی است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به انسجام محتوایی در بازسازی ساختار فرهنگی بیان کرد: در انسجام محتوایی به دنبال مردمی بودن فعالیت فرهنگی و تبلیغات دینی روحانیت هستیم و نیازهای دارای اولویت جامعه بین فعالان فرهنگی به اشتراک گذاشته شود تا در الویت‌های فرهنگی جامعه به توافق برسیم.

حجت‌الاسلام قمی ادامه داد: استان مرکزی گنجینه‌ای از هنرمندان مکتبی، آئینی و انقلابی است و باید اولویت‌های فرهنگی در مباحثه‌ها و هم اندیشی ها مطرح شود تا به نتیجه همگانی رسیده شود.

وی بیان کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در اتاق وضعیت زیست بوم فرهنگی استان به نتایج خوبی رسیده است و باید این نتیجه در اختیار فعالان فرهنگی قرار بگیرد تا از لحاظ آسیب‌های اجتماعی فعالیت‌های مرتبط صورت بگیرد.

جهاد تبیینی باید تبیین آیات قرآن باشد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: جهاد تبیینی باید تبیین آیات قرآن باشد زیرا قرآن کریم برای دردهای مختلف دارو تجویز می‌کند.

حجت‌الاسلام قمی در خصوص نقش کلیدی هیئت‌های مذهبی یادآور شد: نقش هیئت‌ها به درستی معرفی نشده و سازمان تبلیغات اسلامی، مسئولین هیئت‌ها و رسانه باید کار جدی انجام دهند زیرا کار رسانه بخشی از جنگ نرم است و اگر کار فرهنگی بدون کار رسانه‌ای انجام شود درواقع بخشی از این جنگ و کارزار را جدی نگرفته است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی جهاد تبیین را یک مسئله دارای اولویت جامعه و فریضه دینی تاکید کردند اما فعالیت ما در حوزه جهاد تبیین کافی نبوده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: هیئت‌ها به عنوان کانون‌های جهاد تبیین محسوب می‌شوند و هرکدام از ما باید دغدغه خدمت به هیئت‌های مذهبی را داشته باشیم تا هیئت‌ها و مساجد خود را به کانون جهاد تبیین مؤثر تبدیل کنیم.

حجت‌الاسلام قمی در پایان تصریح کرد: مجموعه‌های قرآنی وظیفه دارند تبیین حقایق قرآنی برای جامعه ارائه دهند و چیزی که دشمن هراس از آشکار شدن را دارد برای جامعه روشن کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | لحظاتی عجیب و ترسناک از تغییر رنگ خورشید در چین