کالاهای متروکه بندر امام سریع‌تر تعیین تکلیف شود


کالاهای متروکه بندر امام سریع‌تر تعیین تکلیف شود

بندر امام- رئیس کل دادگستری خوزستان ضمن بازدید از انبارهای گمرک بندر امام بر تسریع در تعیین تکلیف کالاهای این انبارها به‌ویژه کالاهای متروکه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی دهقانی ظهر امروز یکشنبه پس از حضور در دادگستری بندر امام به همراه رؤسا و دادستان‌های بندر امام، آبادان، خرمشهر و ماهشهر، مدیرکل تعزیرات، مدیر کل بازرسی، رئیس اموال تملیکی و رئیس گمرک استان از انبارهای گمرک بندر امام بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری خوزستان، هدف کلی از این بازدیدها را نظارت بر ساماندهی مرتبط با کلیه کالاهایی دانست و افزود: این کالاها در فرآیند صادرات و واردات قرار دارند.

دهقانی ادامه داد: تسریع و تسهیل در فرایند ترخیص کالاهایی که وارد بندر شده و تسریع در انجام مراحل مربوط به ترخیص کالاهای سریع الفساد از دیگر اهداف این بازدیدهاست.

رئیس کل دادگستری خوزستان تاکید کرد: برخی کالاها باید قبل از فاسد شدن، وارد چرخه توزیع شود.

دهقانی گفت: با توجه به شرایط خاص بندر امام خمینی و اینکه حجم بالایی از کالاهای اساسی از طریق این بندر وارد می‌شود، نیاز به بازدیدهای میدانی مستمر به ویژه در خصوص تعیین تکلیف کالاها و اموال متروکه از سابق که در بندر و گمرکات بلاتکلیف مانده است، احساس می‌شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان از نهادهای مرتبط خواست تا به وظایف قانونی که بر عهده دارند، عمل کنند و اقدامات لازم در این راستا انجام شود.

وی گفت: نظارت دستگاه قضائی در خصوص انبار گمرکات و سازمان بنادر و اموال تملیکی، نظارتی مستمر است که در راستای اجرای دستورات ریاست قوه قضائیه صورت می‌گیرد و این نظارت‌ها تا اجرای همه فرآیندهای قانونی در حداقل زمان ممکن ادامه دارد.

دهقانی در مورد اقدامات لازم در حوزه مرجوع کردن کالاهایی که قابلیت مصرف نداشته از جمله ذرت‌های آلوده‌ای که بخشی از آن مرجوع شده و برنج‌های فاسدی که قابلیت مصرف آن‌ها از سوی اداره استاندارد رد شده است، بیان کرد: این موارد نیز تعیین تکلیف و مرجوع می‌شوند به‌طوری که ۹ تن از ذرت‌های آلوده پیش از این مرجوع و مابقی نیز در دست اقدام است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

روزهای سخت کرونایی در انتظار مردم خوزستان است