اجرای طرح پایش عسل در کهگیلویه و بویراحمد/استان قطب تولید عسل است


اجرای طرح پایش عسل در کهگیلویه و بویراحمد/استان قطب تولید عسل است

یاسوج_ معاون سلامت دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت: طرح ملی پایش و کنترل کیفیت عسل در استان اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امید جمشیدی پیش از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران از آغاز طرح ملی پایش عسل با هدف بررسی باقی‌مانده‌های دارو، سموم، فلزات سنگین و سایر مواد شیمیایی در عسل تولیدی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

جمشیدی تصریح کرد: در راستای انجام وظایف قانونی و ذاتی دامپزشکی و به صورت طرح‌های ملی، از عسل تولیدی کهگیلویه و بویراحمد که یکی از قطب‌های برداشت عسل در سطح کشور است، نمونه برداری می‌شود.

وی افزود: با هدف پایش باقی‌مانده‌های آنتی بیوتیک‌ها، داروها، سموم، فلزات سنگین و سایر مواد شیمیایی نمونه برداری از زنبورستان‌های استان محقق و برای آزمایش‌های لازم به به آزمایشگاه مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور ارسال می‌شود.

جمشیدی با اشاره به اهمیت سلامت فرآورده‌های خام دامی برای جامعه انسانی اظهار کرد: عسل تولیدی زنبورستان‌های سطح استان به صورت منظم نظارت، پایش و نمونه گیری می‌شود.

معاون سلامت دامپزشکی استان گفت: تمامی اقدامات فنی، تخصصی و حیاتی دامپزشکی در راستای تضمین سلامت، کیفیت و بهداشت فرآورده‌های خام دامی توسط کارشناسان دامپزشکی دولتی و خصوصی در حال انجام است که نتیجه نهایی آن ارتقای بهداشت عمومی جامعه است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

غربالگری در ورودی دهدشت - بهبهان