بهره برداری از 3549 پروژه عمرانی در آذربایجان شرقی


بهره برداری از 3549 پروژه عمرانی در آذربایجان شرقی

تبریز- معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: طی یک سال گذشته تعداد ۳ هزار و ۵۴۹ عنوان پروژه عمرانی و خدماتی به عنوان هدیه دولت به مردم استان به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد رحمتی اعتبار هزینه شده برای طرح‌های فوق را ۱۳ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: از این رقم ۷ هزار و ۹۷۶ میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی و بقیه به طرح‌های اقتصادی اختصاص دارد.

وی اعلام کرد: طی این مدت یک میلیون و ۷۰۰ هزار یورو نیز به عنوان اعتبارات ارزی برای تکمیل و بهره برداری از طرح‌های عمرانی و اقتصادی آذربایجان شرقی هزینه شده است.

رحمتی با بیان اینکه مدیرت آذربایجان شرقی در بخش‌های مختلف عمرانی، اقتصادی و خدماتی طرح‌های گوناگون و مختلفی را در دستور کار قرار داده و هم اکنون این استان به کارگاهی عملیاتی تبدیل شده است، اظهار داشت: بر همین اساس برای سال جاری نیز یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار در این بخش‌ها هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: از دهه فجر سال گذشته تاکنون یک هزار و ۴۶۰ عنوان پروژه عمرانی و اقتصادی در آذربایجان شرقی افتتاح و کلنگ زنی شده است که برای این تعداد پروژه ۹ هزار و ۹۵۸ میلیارد تومان هزینه شده و یا هزینه خواهد شد که ارقام بسیار قابل توجهی به شمار می‌رود.

رحمتی تعداد طرح‌های آماده افتتاح برای هفته دولت امسال در آذربایجان شرقی را یکهزار و ۴۶۰ عنوان پروژه اعلام کرد.

وی با اشاره به سفر استانی هیأت دولت به آذربایجان شرقی و تصویب طرح‌های مختلف عمرانی، از اختصاص ۴۰ هزار میلیارد تومان از محل همین سفر به استان خبر داد و آن را یکی از مهمترین دستاوردهای یکساله دولت سیزدهم برشمرد.

رحمتی افزود: این میزان اعتبار در قالب تسهیلات و بودجه‌های ویژه تا پایان دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، تولیدی، خدماتی و فرهنگی و ورزشی استان هزینه خواهد شد.

وی اضافه کرد: طی ۲ ماه اخیر ۱.۵ هزار میلیارد تومان نیز از محل مصوبات سفر استانی هیأت دولت به آذربایجان شرقی اختصاص یافته است و دستگاه‌های مختلف اجرایی به خصوص در حوزه راه، آب و کشاورزی طرح‌های مصوب را با جدیت ادامه می‌دهند.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


12 هزار نفر از آذربایجان‌شرقی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند