قوانین لحظه‌ای و خلق الساعه مشکل حوزه صنعت است


خرم‌آباد- عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی لرستان، قوانین لحظه‌ای و خلق...
خرم‌آباد- عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی لرستان، قوانین لحظه‌ای و خلق الساعه را یکی از مشکلات حوزه صنعت برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان ناصر امروز پنجشنبه در نشست صاحبان صنایع لرستان با رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات اتاق بازرگانی لرستان اظهار داشت: دولت خود بزرگترین کارفرما است و از محل قوانین ضد تولید و ضد کسب و کار آسیب جدی را متحمل می‌شود که باید موانع در حوزه‌های مختلف تسهیل و روند کار تسریع شود.

وی همچنین بر حمایت از کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان تاکید کرد و اظهار کرد: بنگاه‌های دانش بنیان می‌توانند از تسهیلات تبصره ماده ۱۸ استفاده کنند اما در موارد بسیاری با آنها همچون یک واحد ریشه دار و بزرگ برخورد می‌شود که این قطعاً آسیب زننده است و می‌بایست در راستای تقویت واحدهای نوپا قوانین به روز داشت که علاوه بر ضرورت رفع این مشکل، باید در بخش مجوزها انقلابی صورت گیرد و موانع برطرف شود.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی لرستان اضافه کرد: به طور میانگین ۷۰ درصد هزینه‌های بخش معادن، ماشین آلات فرسوده است که معدن کاران مشکلات بسیاری دارند و فقط در بخش معادن مقیاس کوچک به ۱۱ هزار دستگاه ماشین آلات نیازمندیم که تسهیل در این راستا ضروری است.

ناصر گفت: ضمن احترام به تولیدکنندگان ماشین آلات داخلی اما تا رقابت وجود نداشته باشد توسعه صورت نخواهد گرفت و واردات مناسب با هدف رقابت‌پذیری و اهمیت به بخش تولید موجب توسعه صادرات در لرستان می‌شود.

وی تصریح کرد: سه سال گذشته تحت شدیدترین و سخت‌ترین تحریم‌ها بوده‌ایم اما باید منابع ارزی را حفظ می‌کردیم که در این راستا به بخش صنعت آسیب جدی وارد شد.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی لرستان، قوانین لحظه‌ای و خلق الساعه را از دیگر مشکلات حوزه صنعت برشمرد و ادامه داد: قوانین صنعت و تولید تقریباً در تمامی دنیا مشابه است و از مسدود شدن واردات آسیب خواهیم دید که از مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود در این خصوص ورود کند تا چالش‌ها برطرف شود.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید