2 هکتار از مراتع مرزی بین سمنان و مازندران در آتش سوخت


2 هکتار از مراتع مرزی بین سمنان و مازندران در آتش سوخت

مهدی‌شهر- فرماندار مهدی‌شهر با بیان اینکه دو هکتار از مراتع مرزی بین سمنان و مازندران در آتش سوخت، گفت: بی احتیاطی چوپانان منطقه عامل اصلی ایجاد این حریق بوده است.

مهدی شیردل در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه ساعت ۱۸:۳۰ وقوع یک مورد حریق مراتع منطقه تم و تلاجیم در مرز استان‌های سمنان و مازندران به مدیریت بحران فرمانداری مهدی‌شهر گزارش شد، ابراز داشت: بلافاصله اکیپی از گروه‌های مختلف مردم، منابع طبیعی، محیط زیست، فرمانداری و هلال احمر تشکیل و برای امداد رسانی عازم منطقه شدند.

وی با بین اینکه با تلاش همه گروه‌های مذکور توانستند حریق را ساعت ۲۲ شب گذشته مهار کنند، افزود: وجود باد باعث شعله‌ور شدن مجدد حریق شد که در نهایت این عملیات تا پاسی از شب ادامه یافت.

سرپرست فرمانداری مهدی‌شهر با بیان اینکه امروز نیز گروه‌های محلی و منابع طبیعی منطقه را زیر نظر دارند، ابراز داشت: طبق شواهد موجود به نظر می‌رسد علت اصلی وجود این حریق بی احتیاطی کوهنوردان یا چوپانان منطقه بوده باشد.

شیردل با بیان اینکه مرتع تم و تلاجیم پوشش گیاهی نیمه متراکم دارد، تصریح کرد: طبق برآوردهای کارشناسان تاکنون دو هکتار از پوشش مرتعی این منطقه بر اثر آتش از بین رفته است.

وی افزود: هم اکنون اهالی محلی و امدادگران یگان حفاظت منابع طبیعی در منطقه حضور دارند تا در صورت بروز حریق بتوانند آن را به سرعت مدیریت کنند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

افتتاح خوابگاه دانشگاه سمنان با حضور رییس صندوق رفاه وزارت علوم