2 شهرستان استان سمنان در وضعیت قرمز کرونایی/ خطر کمتر شد


2 شهرستان استان سمنان در وضعیت قرمز کرونایی/ خطر کمتر شد

سمنان- طبق آخرین اطلاعات از ستاد مقابله با کرونا، دو شهرستان شاهرود و دامغان در استان سمنان در شرایط قرمز کرونایی قرار دارند و سرخه و آرادان شرایط نارنجی را تجربه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، شرایط رنگ بندی کرونایی در استان سمنان همزمان با نخستین شنبه شهریورماه ۱۴۰۱ تغییر کرد بنا بر آخرین اطلاعات از ستاد مقابله با کرونا مبتنی بر داده‌های ارسالی از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، دو شهرستان استان سمنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

شاهرود و دامغان تنها دو لکه قرمز رنگ روی نقشه استان سمنان هستند و شهرستان‌های سرخه و آرادان نیز در شرایط نارنجی قرار دارند. مهدی شهر نیز از شرایط قرمز دو هفته اخیر خود فاصله گرفته و در رنگ بندی زرد قرار دارد.

شهرستان سمنان از نارنجی به زرد، تغییر وضعیت داد تا در کنار مهدی شهر، میامی و گرمسار نقاط زرد رنگ نقشه فراوانی کرونای استان سمنان را تکمیل کنند.

بر اساس آخرین به روز رسانی‌ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۱۰۶ به ۶۴ شهر کاهش و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۱۵۶ به ۱۶۳ شهر افزایش یافت همچنین باید تاکید کرد که تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۱۷۳ به ۲۰۷ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۱۳ به ۱۴ شهر افزایش یافته است.

اگر چه آمارها کمی نوید بخش است و نشان می‌دهد که شرایط در برخی شهرستان‌های استان سمنان کمی بهبود یافته اما هم اکنون ۱۰ نفر مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند لذا خطر اصلاً برطرف نشده است.

در ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته ۱۷۷ نفر با علائم مشابه کرونا وارد بیمارستان‌های استان سمنان شدند که تست ۲۶ نفر مثبت اعلام شده است همچنین روز قبل شش نفر در بیمارستان بستری و یک بیمار کرونایی نیز جان خود را از دست داده است تا مجموع شرایط ما را بر آن دارد که کماکان خطر کرونا در استان سمنان وجود دارد.

همزمان با روز گذشته ۲۰ بیمار کرونایی نیز برای درمان به منزل رفتند و نیازی به بستری آنان در بیمارستان نبود.

واکسیناسیون و تکمیل دزها به خصوص در چهارم برای کسانی که شش ماه از دز سوم آنان گذشته باشد و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت در کنار استفاده از ماسک توصیه‌های مسئولان بهداشت و درمان برای استان سمنان است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

راه اندازی پایگاه اورژانس در شهرک صنعتی سمنان