کنگره میکروب شناسی با وجود کرونا متوقف نشد


کنگره میکروب شناسی با وجود کرونا متوقف نشد

کنگره میکروب شناسی دارای امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان است.

مژده حاکمی والا گفت: با شروع پاندمی کرونا، کنگره میکروب شناسی متوقف نشد و در دو سال گذشته کنگره را به صورت مجازی برگزار کردیم.

وی افزود: این کنگره دارای امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان است و دانشمندان کنگره را از سراسر کشور انتخاب کرده ایم. همچنین، ۱۸ سخنران خارجی داریم که اغلب آنها به صورت آنلاین سخنرانی خواهند داشت.
حاکمی والا گفت: ما پنل مخصوص مقاومت دارویی را در کنگره امسال داریم و از این طریق، دستاوردهای جدید دنیا با دانشمندان ایرانی مورد تبادل نظر قرار می‌گیرد.

دبیر کنگره میکروب شناسی افزود: یک سری کارگاه آموزشی نیز در کنگره امسال برای همکاران برگزار می‌شود. همچنین ۷۲۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده که برخی از آنها در قالب سخنرانی و پوستر ارائه می‌شود.

در ادامه مریم پورحاجی باقر دبیر اجرایی بیست و سومین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران، هدف از برگزاری این کنگره را ارتقا ارتباط میان متخصصین علوم پایه و علوم بالینی و تبادل به روزترین دستاوردهای علمی- پژوهشی اعلام کرد و گفت: جمع کثیری از اساتید برجسته دانشگاهی، محققین و پژوهشگران داخلی و همچنین تعدادی از پژوهشگران صاحب نظر خارجی از کشورهایی همچون آلمان، استرالیا، آمریکا، ایتالیا، بلژیک، سوئد، عمان، کانادا، هند و یونان در این حوزه حضور دارند.

او افزود: در این رویداد بین المللی، به محورهای گوناگونی همچون وضعیت، درمان، واکسیناسیون و کنترل بیماری کووید ۱۹، بررسی بیماری‌های نوپدید و بازپدید از جمله بیماری آبله میمونی، فاژ تراپی و اهمیت آن در درمان، متاژنومیکس، روشی نوین در تشخیص بیماری‌های عفونی، مقاومت دارویی و روش‌های جدید تعیین آن، کنترل عفونت‌های بیمارستانی، نقش پروبیوتیک ها در بیماری‌های عفونی، وضعیت عفونت‌های ادراری، وضعیت بیماری سل در ایران و جهان و اهمیت سل مقاوم به درمان، اهمیت بیماری‌های عفونی در بیماران با نقص ایمنی، کارآفرینی و دستاوردهای تشخیصی و…، پرداخته می‌شود.

گفتنی است؛ بیست و سومین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران از ۸ تا ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ در محل دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بلوغ در دختران؛ مراحل و نشانه های بلوغ در دختران