از بین بردن موخوره مو با وازلین 100 درصد تضمینی


از بین بردن موخوره مو با وازلین 100 درصد تضمینی

در این مطلب قصد داریم از فواید و تاثیرات بی نظیر وازلین برای شما مطالبی را ارائه دهیم تا آخر مطلب همراه ما باشید. امیداوریم با خواندن این مقاله مشکلات مربوط به موی شما رفع شود.

موخوره چیست؟

موخوره زمانی به وجود می آید که کوتیکول مو ضعیف و شکننده شوند. به مرور چند شاخه شدن انتهای مو شروع شده و اگر درمان نشود با گذشت زمان به سمت ریشه مو حرکت می کند. موخوره برای بسیاری از خانم ها بسیار درد سرساز و مشکل است. عوامل زیادی می توانند باعث ایجاد موخوره شوند،کمبود مواد مغذی در بدن، گرمای بیش از حد و رنگ موی دائم از دلایل اصلی ایجاد آن است که می توان بیشتر آنها را از بین برده و از چند شاخه شدن موها جلوگیری کرد.

چه عواملی باعث ایجاد موخوره می شود ؟

خشک شدن بیش از حد موها
استفاده از شامپوهایی با خاصیت تهاجمی
شستشوی زیاد مو
استرس زیاد
باد، هوای سرد، اشعه ماورا بنفش و گرما همگی باعث آسیب مو می شوند.
آسیب مکانیکی مانند شانه زدن بیش از حد موها
رنگ کردن بیش از حد مو
پرم های شیمیایی
آسیب ناشی از گرما: مانند استفاده از اتو مو و سشوار

وازلین برای مو

وازلین چیست؟

وازلین یکی از مشتقات نفتی است که علاوه بر حفظ رطوبت پوست به حفظ رطوبت موها نیز کمک می کند. وازلین ماده ای ژله مانند از مشتقات نفتی است. این ماده مخلوطی از واکس های طبیعی و روغن های معدنی است که با ایجاد یک مانع محافظتی بر روی پوست، رطوبت آن را حفظ می کند. براساس گزارش آکادمی پوست آمریکا (AAD)، استفاده از وازلین بر روی پوست موجب درمان خشکی، افزایش استحکام پوست و ناخن ها و حفظ رطوبت پوست می شود. همچنین درمان موخوره با وازلین نیز مدتی است مورد توجه قرار گرفته است.

درمان موخوره با وازلین

مو های سر حدود پانزده سانتی متر در سال رشد می کنند. اگر می خواهید رشد مو ها را سریع تر کنید، یکی از ساده ترین روش ها استفاده از وازلین است. نظریه پشت آن ساده است. اگرچه وازلین خاصیت مرطوب کنندگی ندارد، اما با ایجاد لایه محافظتی، رطوبت پوست را حفظ می کند.
بدین ترتیب مو ها کمتر در معرض شکستگی قرار می گیرند. بر اساس همین نظریه درمان موخوره با وازلین در میان عموم محبوبیت خاصی پیدا کرده است. وازلین مو ها را در برابر شکستگی و خشکی محافظت می کند، از این رو برای جلوگیری از بروز موخوره و درمان آن موثر است.
البته برخی از افراد در مورد استفاده از وازلین بر پوست سر یا صورت نگرانی هایی دارند. ادعا می شود که ممکن است استفاده از وازلین زمینه مناسبی برای رشد باکتری ایجاد کند و یا فولیکول های مو را مسدود کند. اما هیچ شواهدی بر تایید این ادعا ها وجود ندارد.

فواید وازلین

فواید وازلین برای مو ها

فواید بسیاری برای استفاده از وازلین برای مو ها ذکر شده است. علاوه بر درمان موخوره با وازلین، می توانید از مزایای دیگر آن نیز بهره مند شوید. برخی از آن ها عبارتند از:

درمان و بهبود شوره و خارش پوست سر: اگر پوست سر حساسی دارید و از خارش بی‏ پایان و شوره ‏های آزاردهنده کلافه شده ‏اید، قبل از شستشوی موها در حمام، مقداری وازلین را روی کف سر خود ماساژ بدهید. توجه داشته باشید که استفاده بیش از اندازه از وازلین، شستن آن را سخت تر می‏ کند. بهتر است که هنگام استفاده از وازلین برای مو، از مقداری اندازه نوک انگشت استفاده کنید و نه بیشتر.

حتماً بخوانید:
درمان موخوره مو و شناسایی موخوره

درمان موخوره مو و شناسایی موخوره

درمان موخوره مو و شناسایی موخوره استفاده مداوم از سشوار و اتوی مو یکی از عواملی است که باعث موخوره مو میشود همچنین جنس مو اگر خشک باشد زود موخوره…

حفظ رطوبت مو: بسیاری از مشکلات مو، اعم از موخوره، به علت خشکی بیش از اندازه مو اتفاق می ‏افتند. وازلین با ایجاد لایه ‏ای محافظ به دور موها، رطوبت موها را حفظ کرده و از خشک شدن آنها جلوگیری می ‏کند.

درمان موخوره با وازلین

تقویت سلامت ابرو و مژه: وازلین می ‏تواند در رشد و سلامت ابرو و مژگان موثر واقع شود و همچنین در حالت ‏دهی به آنها نیز کاربرد دارد.

افزایش رشد مو: گفته می ‏شود که ماساژ دادن مقدار اندکی وازلین بروی پوست سر باعث افزایش رشد مو می‏ شود. در واقع، افزایش رشد مو یکی از عمده ‏ترین دلایل رو آوردن افراد به وازلین برای تقویت مو است. با وجود این، هیچ منبع موثقی این ادعا را تایید نکرده است. به علاوه، تماس مستقیم وازلین با پوست سر نیز می‏ تواند خطرناک بوده و عوارضی را به همراه داشته باشد. در نتیجه، اگر برای تقویت رشد مو از وازلین استفاده می ‏کنید، به خطرات آن توجه داشته باشید.

درمان و جلوگیری از موخوره: شاید باورش برایتان کمی دشوار باشد، اما وازلین در جلوگیری از موخوره شدن نوک موها نقش موثری بازی می‏ کند. قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و باد، استفاده بیش از حد از اتوهای مو و قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض آب استخر می ‏تواند موها را خشک کرده و منجر به موخوره شود. آغشته کرده نوک موها به وازلین از آنها در برابر چنین خطراتی محافظت کرده و رطوبت مو را حفظ می‏ کند که احتمال موخوره شدن مو را کاهش می ‏دهد.

وازلین برای سلامت مو

حفاظت از پوست سر هنگام رنگ کردن مو: در بسیاری از افراد، رنگ کردن موها منجر به قرمزی و خارش پوست کف سر می ‏شود. چرب کردن ریشه موها با وازلین قبل از رنگ کردن موها می‏ تواند از بروز این عوارض جلوگیری کند.

حتماً بخوانید:
۲۹ خاصیت و کاربرد باورنکردنی پماد وازلین

۲۹ خاصیت و کاربرد باورنکردنی پماد وازلین

پماد وازلین و خواص آن وازلین یا ژل پترولیوم یا پترولاتیوم نوعی روغن معدنی است که رابرت آگوستوس چیسبوری در سال 1859 آن را کشف کرد. وازلین در حقیقت…

آیا استفاده از وازلین برای مو مجاز و بی‏ خطر است؟

از آنجایی که وازلین ترکیبی از روغن‏ های معدنی، روغن‏ های پترولیوم و موم ‏های طبیعی است، استفاده از آن برای مو تا زمانی که مستقیما روی پوست کف سر استفاده نشود، بلامانع و بی‏ خطر است.
توصیه می ‏شود برای جلوگیری از آسیب به فولیکول‏ های مو، از تماس نرم‏ کننده موی سر با پوست کف سر اجتناب کنید و موادی که شامل موم‏ های پترولیوم می‏ شوند را از کف سر دور نگه دارید. گرفتگی فولیکول‏ های مو می ‏تواند منجر به نازک شدن موها و در نهایت ریزش مو شود؛ از همین رو توصیه می ‏شود هنگام استفاده از وازلین، دقت لازم را برای دور نگه داشتن وازلین از پوست سر به خرج دهید. در این صورت، استفاده از وازلین برای مو معمولا خطری را برای مصرف‏ کننده به همراه نخواهد داشت.



روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...