184 هزار کردستانی عضو تعاونی ها هستند/اشتغال زایی 17 هزار نفری


184 هزار کردستانی عضو تعاونی ها هستند/اشتغال زایی 17 هزار نفری

سنندج- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در حال حاضر ۱۸۴ هزار نفر از جمعیت استان عضو یک هزار و ۹۳۸ تعاونی هستند و توسعه این عرصه در اولویت دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: هفتم تا سیزدهم شهریورماه گرامیداشت هفته تعاون بوده و این عرصه در راستای اشتغال زایی و کارآفرینی در جامعه نقش ویژه ای دارد.

وی افزود: افزایش سهم تعاون در اقتصاد کشور به ۲۵ درصد از جمله اولویت‌هایی است که در راستای سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب توسط دولت پیگیری می‌شود و ما در کردستان این مهم را مدنظر داریم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خاطرنشان کرد: تشکیل تعاونی یک نهضت ملی، اخلاقی و تربیتی است و بدون شک کارهای گروهی می‌تواند در تمامی عرصه‌ها راهگشا باشد.

پیشکاری افزود: در حال حاضر یک هزار و ۹۳۸ تعاونی در استان داریم که ۱۸۴ هزار نفر از جمعیت استان به عضویت این تعاونی‌ها در آمده اند.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۸۴ هزار نفری جمعیت اعضای تعاونی‌های استان ۴۴ هزار را بانوان تشکیل می‌دهند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: هم اکنون تعاونی‌های استان برای ۱۷ هزار و ۴۶۰ نفر اشتغال زایی مستقیم کرده اند.

پیشکاری افزود: از هفته تعاون سال گذشته تاکنون ۷ هزار و ۵۷۵ نفر ساعت دوره آموزشی حضوری و ۵ هزار و ۲۱۹ نفر ساعت دوره آموزشی مجازی به اعضای تعاونی‌ها ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۶۱ شرکت تعاونی با سه هزار و ۱۲۶ نفر به ثبت رسیده و در این راستا حفظ اشتغال و توسعه تعاونی‌ها در اولویت است.

پیشکاری اظهار کرد: در سال گذشته ۲۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به تعاونی‌های زنان سرپرست خانوار و معلولین استان نیز در این مدت صورت گرفته است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه ۵۱ طرح به مبلغ ۱۲۱ میلیارد تومان در کارگروه‌های توسعه استانی و ملی مصوب شده است.

پیشکاری به برنامه‌های هفته تعاون در استان اشاره کرد و گفت: تجلیل از تعاونی‌های برتر، افتتاح ۱۹ تعاونی، رونمایی از خیابان تعاونی در بانه، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان از جمله مهمترین برنامه هاست.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

گرامیداشت روز پیروزی انقلاب اسلامی در سنندج