رمز موفقیت ملت ایران توجه به رهنمودها و مکتب امامین انقلاب است


رمز موفقیت ملت ایران توجه به رهنمودها و مکتب امامین انقلاب است

اراک- فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی رمز موفقیت ملت ایران را توجه به رهنمودها و مکتب امامین انقلاب دانست و گفت: اندیشه امامین انقلاب نرم افزار تحول آفرین و شتابدهنده در گام دوم است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محسن کریمی در دومین یادواره شهدای استان مرکزی در دانشگاه شهید مطهری بسیج از سری برنامه‌های گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان اظهار کرد: نام شهدا مایه سربلندی و عزت ملت است و مسیر پیروزی و موفقیت در همه عرصه‌ها را نشان می‌دهد و امروز همه وظیفه داریم به سهم توان خود نام مبارک شهدا را در جامعه زنده نگه داریم و ابتکار برگزاری یادواره‌ای استانی شهدا در دانشگاه‌ها بسیار قابل تقدیر است و موجب آشنایی جوانان با حماسه‌ها و افتخارات کشور می‌شود.

وی افزود: توجه به قرآن و مکتب اهل بیت (ع)، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان، توجه به فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، زنده نگه داشتن ارزش‌ها و سنت‌های الهی در جامعه، توجه به نماز، بصیرت داشتن و توجه به حق الناس از مهمترین درس‌های عاشورا است که باید در برابر توطئه‌های دشمنان به آن‌ها توجه داشت.

ملت ایران با تاسی از فرهنگ عاشورا توطئه دشمنان را شکست دادند

سردار کریمی بیان کرد: امام خمینی (ره) با الگو گیری از نهضت امام حسین (ع) انقلاب اسلامی را با بسیج مردمی تشکیل داد و ملت ایران با فرهنگ عاشورا دشمنان را در توطئه‌های خود شکست دادند و در همه عرصه‌ها دشمن را ناکام گذاشت.

وی ادامه داد: دشمن بعد از شکست‌هایی که در همه راهبردها و عرصه‌ها خورده جنگ ترکیبی را در دستور کار قرار داده و تحریف واقعیت‌ها و تغییر و تخریب باورهای مردم با توسل به دروغ از طریق سیاه‌نمایی و ضربه زدن به غیرت دینی با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و به خصوص فضای مجازی و عملیات روانی را در دستور کار گذاشته است که راهبرد آن فریضه مهم جهاد تبیین است و توجه به جهاد تبیین مسیر انقلاب برای تحقق اهداف را هموار می‌کند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه امروز رمز موفقیت ملت ایران توجه به رهنمودها و مکتب امامین انقلاب است، گفت: اندیشه امامین انقلاب نرم افزار تحول آفرین و شتابدهنده در گام دوم است و جوانان باید این مکتب نجات بخش را در همه بخش‌ها عملیاتی سازند.

وی افزود: ملت ایران در طول ۴۳ سال گذشته با جهادهای مختلفی، چون اطلاعاتی، امنیتی، دفاعی، نظامی، سازندگی، علمی، سازندگی، علمی و فرهنگی حماسه‌های بزرگی خلق کرده و به سطح استراتژیک رسیده و امروز برای ماندگاری نیازمند رسیدن و تحقق سطح ایدئولوژیک است.

جوانان امروز خود را به سلاح جهاد تبیین

سردار کریمی با تأکید بر اینکه امروز جوانان باید خود را مجهز به سلاح جهاد تبیین کنند و حماسه‌های هویت ساز انقلاب را برای نسل جدید روایت کنند، گفت: رویکرد فریضه مهم جهاد تبیین امیدآفرینی و ترسیم آینده درخشان ایران اسلامی باشد.

وی افزود: یکی از مهمترین ابعاد تحقق جهاد تبیین بازخوانی ظرفیت‌ها و توانمندی ملت ایران از شرایط مختلف است و ملتی که با توکل بر خدا و تبعیت از ولایت و تکیه به ظرفیت‌های درونی به بزرگترین موفقیت‌ها دست پیدا کرده امروز می‌تواند قله‌های بلند پیشرفت و سعادت را طی کند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تأکید کرد: صلابت و اقتدار انقلاب اسلامی برگرفته از خون مطهر شهدا و نعمت ولایت فقیه است و امروز به برکت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و هدایت‌های مقام معظم رهبری فرهنگ شهادت در جامعه زنده است و جامعه‌ای که در آن فرهنگ شهادت زنده باشد تسلیم و شکست برای آن معنا ندارد.

وی اضافه کرد: شهدا برای رسیدن به سعادت قدم‌های بلندی برداشتند که معرفت، هجرت، استقامت، سرعت و سبقت را در کنار اطاعت محض از ولایت فقیه داشتند و امروز ما به به عنوان ادامه دهندگان راه و مسیر شهدا باید به این مؤلفه‌ها توجه خاص داشته باشیم و مکتب شهدا احیاگر اسلام و انسانیت است.

سردار کریمی تداوم مسیر شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را اولویت اصلی در گام دوم انقلاب خواند و گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا با رویکرد جهاد تبیین یک راهبرد مهم است که باید به آن دقت نظر داشت و رویکرد فعالیت‌های گام دوم کنگره شهدای استان مرکزی جهاد تبیین است و در این راستا اقدامات مهمی در دستور کار گذاشته شده که برگزاری یادواره‌های شهدای در تراز، یکی از آن‌ها است.

وی خاطر نشان کرد: تصویرسازی صحیح از واقعیت‌ها و حماسه‌ها همواره مورد تاکید دین اسلام بوده و امام خمینی (ره) از ابتدای انقلاب تاکید بر تحقق جهاد تبیین داشتند و امروز مقام معظم رهبری این امر مهم را یک فریضه مهم و فوری در برابر توطئه‌های دشمنان می‌دانند و لذا باید جهاد تبیین در کشور نهادینه سازی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سید علی موسوی بی قرار