افزایش 140 درصدی توزیع گوشت و مرغ در اصفهان


افزایش 140 درصدی توزیع گوشت و مرغ در اصفهان

اصفهان_ مدیر کل پشتیبانی امور دام اصفهان گفت: خوشبختانه توزیع نهاده‌ها حدود ۶۱ درصد و توزیع گوشت و مرغ ۱۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نیلفروش ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: این مجموعه به عنوان متولی تنظیم بازار نهاده‌های دامی توانسته ده درصد نیاز تولید کنندگان را تأمین کند.

وی ادامه داد: دامداران از طریق سامانه بازارگاه اقدام به خرید نهاده‌ها می‌کند و توزیع حدود ۲۴۵ هزار تن نهاده‌های دامی از ابتدای سال شامل جو، ذرت و سویا در استان انجام شده است.

تعیین قیمت خرید گوشت و مرغ توسط کمیته استانی

مدیر کل پشتیبانی امور دام اصفهان تصریح کرد: از زمانی که طرح مردم‌سازی یارانه‌ها مطرح شد تعیین قیمت خرید توسط کمیته استانی و قرارداد با اتحادیه دامداران صورت گرفت و سه هزار و ۵۰۶ رأس گوشت گوساله وزن ۸۹۰ تن به ارزش ۱۹۴ میلیارد تومان خریداری شده است.

وی خرید قطعات گوشتی در حد نیاز خانوار حدود ۲ تا ۲.۵ کیلوگرم را از دیگر اقلام خریداری شده برشمرد و گفت: عملیات کشتار و بسته بندی در محل ۷ واحد بسته بندی و ۳ کشتارگاه انجام شده که حدود ۶ هزار و ۶۶۰ رأس بره به ارزش ریالی ۲۸ میلیارد تومان به لیست خریدار اضافه شده است.

ذخیره ۱۳ هزار تن مرغ منجمد

نیلفروش با بیان اینکه علاوه بر خرید از دامداران استان از عشایر نیز خریداری صورت گرفته است، گفت: از سال گذشته ۵ هزار رأس دام مازاد عشایر خریداری و البته به جهت حمایت از دامداران با نرخ مناسب و مصوب شده انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: طرح مردم‌سازی یارانه‌ها باعث پس زدگی گوشت و مرغ شد اما با این وجود حدود ۸ هزار تن مرغ منجمد خریداری و اکنون ۱۳ هزار تن موجودی داریم و ارزش ریالی آنها ۴۴۲ میلیارد تومان است؛ در مجموع از ابتدای سال ۲۱۴ هزار تن گوشت و مرغ توزیع کردیم که بخشی از مربوط به ارگان‌ها و نهادهاست.

واردات تخم مرغ با وجود تاکید بر خودکفایی

مدیر کل پشتیبانی امور دام اصفهان در خصوص توزیع گوشت گوساله منجمد گفت: توزیع ۱۶۱ هزار تن از ابتدای سال انجام و بخشی از آن برای تأمین نیاز هیأت و موکب‌ها بوده و ۸۰ تن گوشت بره نیز از ابتدای سال توزیع شده است.

وی ادامه داد: هرچند که دغدغه همیشگی دولت خودکفایی بوده و از سال ۸۷ تولید داخلی با نژاد مرغ آرین مطرح شد، اما حدود ۱۴۰ هزار شونه تخم مرغ عمدتاً از کشور ترکیه وارد کشور شده است.

افزایش توزیع نهاده‌ها و گوشت و مرغ

نیلفروش خاطر نشان کرد: توزیع نهاده‌ها ۶۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و توزیع گوشت و مرغ در مجموع ۱۴۰ درصد با افزایش همراه بوده است.

وی با بیان اینکه تأمین ۱۲۱ هزار تن ظرفیت انباری را انجام داده‌ایم، گفت: برای اولین بار استحصال روغن و کنجاله با کارخانه روغن گلبهار صورت گرفته که ۲ هزار و ۵۰۰ تن آن در مرحله انجام است که ۱۸ در صد روغن تصفیه نشده و ۷۸ درصد کنجاله و ۴ درصد هم افت دارد.

تأمین ۶۰ درصدی از دام سبک خارج از استان

مدیر کل پشتیبانی امور دام اصفهان در خصوص معوقه نهاده‌های شرکت آریو تجارت تصریح کرد: معوقات این شرکت را ۹۶ درصد ذرت و دو درصد سویا و چهار درصد جو را به بازار ارائه کردیم. از سویی دیگر حمل نهاده از بنادر به واسطه خطوط ریلی ۳۲ هزار و ۸۳۸ تن انجام و ما بقی از طریق جاده‌ای به استان اصفهان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد نیاز گوشت و مرغ از دام سبک خارج از استان تأمین می‌شود، تصریح کرد: ۴۰ درصد مابقی از داخل استان تأمین می‌شود؛ دام سنگین برعکس است و بیشترین نیاز در داخل انجام و حتی دام مازاد و گوساله نر هم موجود است.

نیلفروش ادامه داد: تا این لحظه خرید گوشت بره انجام شده و در مورد گوشت گوساله نگرانی وجود ندارد؛ حدود ده هزار گوساله پرواری مازاد و ۱۵ هزار بره مازاد در استان وجود دارد و پیش بینی می‌شود که حدود ۵ هزار گوساله و بره مجدد خریداری شود.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شرط ازدواجم رانندگی اتوبوس بود