شهیدان باهنر و رجایی الگوی دولتمردان باشند


شهیدان باهنر و رجایی الگوی دولتمردان باشند

گرگان- استاندار دار گلستان گفت: شهیدان باهنر و رجایی در مدت کوتاه دولت خود دستاوردهای بزرگی برای کشور داشتند که برکات آن تا امروز باقی است و باید الگوی همگان باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه بعدازظهر سه شنبه در همایش بزرگداشت شهدای هفته دولت اظهار کرد شهیدان باهنر و رجایی در طول مدت کوتاه دولت خود خدمات بسیار بزرگی به ایرانی اسلامی داشتند که آثار با برکت آن هنوز باقی است.

استاندار گلستان افزود: اگر ما در مسیر اسلام قرآن و شهدا قدم برداریم، برکات خداوند شامل حال ما خواهد شد، به همین دلیل جامعه اسلامی در گام دوم انقلاب باید به سمت تقوای اجتماعی برود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا روز کارمند و با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص معیارهای جامعه اسلامی، گفت: هر حکومتی که اساس کار آن براساس اقامه دین خدا نباشد علوی نیست.

زنگانه اذعان کرد: مشکل امروز ما این است که می‌گوییم هدف وسیله را توجیه می‌کند و سیاست را در قضاوت‌های خود وارد کنیم.

استاندار گلستان بیان کرد: توجه به محرومان ویژگی بارز حکومت حضرت علی (ع) بود، در حکومت علوی همه افراد باید در برابر قانون و بهره مندی از مواهب الهی یکسان باشند.

وی تصریح کرد: طبقات محروم باید مورد حمایت دولت باشند، اینکه عده‌ای به خاطر داشتن پول در بستر رودخانه سد ایجاد کنند و حق آبه کشاورزان پایین دست را در نظر نگیرند ویژگی زورگویان صاحب زر است.

زنگانه با بیان اینکه مصلحت اندیشی و پاسخ ندادن به نیاز افراد ضعیف در قاموس جمهوری اسلامی که ثمره خون شهیدان است جایی ندارد گفت: اخلاص شهید باهنر و رجایی در کمک به ضعیفان باید سرلوحه دولتمردان باشد.

استاندار گلستان نیت الهی و خدمت به خلق را موجب برکت کار دولتمردان دانست و افزود: نباید وقتی که متعلق به مردم و جامعه است را هدر دهیم و در تمام بخش‌های اقتصادی خدمت رسانی علمی و سیاست‌های خارجی تحرک انقلابی داشته باشیم.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب یکسال بعد از شهادت شهیدان باهنر و رجایی گفت: ضد انقلاب برای پیشبرد اهدافش چهره‌های نورانی مثل شهید رجایی و باهنر را نابود کند، و هر جایی که مورد اهمیت انقلاب است مورد طمع جریان نفوذ قرار می‌گیرد.

زنگانه با اشاره به بیانات رهبر انقلاب گفت: حادثه شهادت شهیدان باهنر و رجایی باید هر لحظه در جلو چشمان ما باشد و از آن درس بگیریم.

استاندار گلستان گفت: در هفته دولت امسال سه هزار و ۲۱۵ پروژه عمرانی و طرح‌های اقتصادی اشتغالزایی در استان افتتاح و کلنگ آغاز عملیات اجرایی آن بر زمین زده شد.

وی با بیان اینکه ارزش این پروژه‌ها بیش از ۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده گفت: بیش از ۹۰ درصد پروژه‌ها افتتاح بوده و سیاست دولت بر این است که کلنگ زنی را جز موارد ضروری کنار بگذارد.

زنگانه با تاکید بر شتاب اجرای نهضت ملی مسکن گلستان در ۶ ماهه دوم امسال، گفت: زمین مورد نیاز این طرح در ۶۰ درصد روستاها فراهم شده و تاکنون ۹۰ هزار نفر مشارکت در این طرح هستند.

وی تاکید کرد: پوشیدن کفش آهنی برای سرمایه گذار باید کنار گذاشته شود و با ارسال مجوزهای بی نام توسعه استان را سرعت ببخشیم.

استاندار گلستان بیان کرد: ۱۲ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در سفر رییس جمهور به استان تصویب شد که باعث حرکت پروژه‌ها شده است.

زنگانه گفت: نباید اجازه دهیم خلیج گرگان خشک شود که اگر این اتفاق بیفتد کشاورزی و محیط زیست گلستان به خطر می‌افتد.

وی گفت: یکبار برای همیشه باید دخالت استان‌های دیگر را از سر استان برداریم و این را بدانیم که افراد استان ما از دیگران برای استان ما دلسوزتر هستند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان چادرنشینی سیل‌زدگان گمیشان و چند خبر کوتاه از گلستان