حال و روز بخش تعاون خوب نیست/ایجاد 53 هزار شغل در مازندران


حال و روز بخش تعاون خوب نیست/ایجاد 53 هزار شغل در مازندران

ساری- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه سه تا پنج درصد اقتصاد کشور و استان در دست تعاونی ها است، گفت: حال وروز تعاون خوب نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باقری در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه ساری با تسلیت شهادت حضرت رقیه (س) و گرامیداشت هفته دولت و تعاون اظهار داشت: در آموزه‌های دینی بر تعاون و کارگروهی توجه و تاکید شده است.

وی با عنوان اینکه اقتصاد کشور به سه بخش از جمله تعاون تقسیم شده است، گفت: اقتصاد تعاون حال و روز خوبی ندارد و باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی از ظرفیت بخش تعاون و تشکل‌های این بخش بهره گرفت.

وی با بیان اینکه لازمه اشتغال، مهارت آموزی است، گفت: ۸۰ درصد اقتصاد کشور در اقتصاد دولتی و تنها سه تاچنج درصد اقتصاد در دست بخش تعاونی و مابقی در اختیار بخش خصوصی است.

باقری گفت: در دولت سیزدهم برنامه ریزی خوبی برای رشد اقتصادی صورت گرفته است و اعتقاد وافر به بخش تعاون وجود دارد و باید در روستاهای استان، تعاونی‌های کوچک و متوسط شکل گیرد.

مدیرکل تعاون مازندران با اشاره به تخصیص منابع اعتباری برای توسعه تعاون و تعاونی‌های روستایی در کشور اظهار داشت: در روستاها باید حداقل یک تعاونی توسعه روستایی شکل گیرد و از منابع و زیرساخت‌های آن بهره مند شود.

وی یادآور شد: مازندران دومین استان کشور از نظر تعاونی و شمار اعضا است و بیش از هفت هزار و ۷۰۰ شرکت تعاونی فعال در استان وجود دارد و نقش بسزایی در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و مسکن ایفا می‌کنند.

باقری یادآور شد: در استان قرار است ۵۳ هزار شغل ایجاد شود و پشتیبانی‌های مالی و اعتباری خوبی از محل تبصره ۱۶ برای توسعه مشاغل خانگی و مهارتی در استان درنظر گرفته شده است.

مدیرکل تعاون مازندران از ابلاغ ۹۲ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال کارجویان دارای مهارت تخصیص یافته است، گفت: دومین استان کشور در جذب منابع اعتباری هستیم و در برنامه هفتم توسعه نیز مقرر است ۳۰ درصد اعتبارات اشتغال به بخش تعاون تخصیص داده شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


پایان ضرب‌الاجل یکماهه برای عقب‌نشینی پلاژهای دولتی در ساحل خزر