جوانی جمعیت یکی از دغدغه های جامعه است/بانوان نقش مهمی در ترویج اسلام دارند


جوانی جمعیت یکی از دغدغه های جامعه است/بانوان نقش مهمی در ترویج اسلام دارند

خطیب دینی گفت: بانوان بدانند با زمینه سازی که انقلاب اسلامی برای فعالیت و حضور بانوان در عرصه های مختلف ایجاد کرده است و امروز در کنار کنشگری اجتماعی، وظیفه تربیت نسل و تربیت نیروی انقلابی، ولایتمدار و متعهد را مهم بدانند.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، مراسم بزرگداشت نویسنده و پژوهشگر حوزه دین و فرهنگ و نویسنده کتاب معروف «تاریخ اسلام و محمد» مرحومه فاطمه سلطان احمدی و همسر آیت الله جلالی خمینی (ره) با حضور شخصیت ها و چهره های برجسته علمی و حوزوی و مسئولان از جمله سردار طلایی، جمعی از علما و اساتید و طلاب حوزه های علمیه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین «سید علی غروی» در این مراسم تاکید کرد: اسلام مقوم و محکم شده با فعالیت بانوانی که از صدر اسلام تاکنون در مسیر ولایت و دین هستند و علاوه بر تربیت فرزند و نسل های متعهد و دیندار در مسیر دین و خدمت به ترویج و تبیین و ترویج شریعت مقدس اسلام هستند.

این خطیب دینی افزود: حضرت فاطمه (س) اولین مدافع ولایت بودند و حضرت زینب (س) پیام آور عاشورا بودند و با فعالیت های انقلابی در کربلا، شام و سوریه و دارالخلافه یزید از قیام عاشورا دفع کرد و خیانت های یزید و یزیدیان را آشکار کرد.

وی تصریح کرد: بانوان زیادی در خانواده علما و مراجع معظم تقلید نقش مهمی در تبلیغ و ترویج شریعت مقدس داشتند که با صبر و ایثار خود سختی ها را تحمل کردند و فرزندانی عالم و متدین تربیت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین غروی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی برای بانوان، گفت: بانوان بدانند با زمینه سازی که انقلاب اسلامی برای فعالیت و حضور بانوان در عرصه های مختلف ایجاد کرده است و امروز در کنار کنشگری اجتماعی، وظیفه تربیت نسل و تربیت نیروی انقلابی، ولایتمدار و متعهد را مهم بدانند.

وی با بیان اینکه افزایش جمعیت و جوانی جمعیت یکی از دغدغه های امروز جامعه است، خاطرنشان کرد: بانوان به فرزندآوری و تربیت انسان های صالح توجه داشته باشند تا بتوانیم نسلی فرهیخته، متعهد و انقلابی پرورش دهیم.

حجت الاسلام والمسلیمن غروی با اشاره به جایگاه بانوان در اسلام، گفت: همانطور که زنان ولایتمدار و دارای حسن خلق و خوب نقش مثبتی در جامعه ایفا می کنند، زن اگر خصلت های بد و منفی داشته باشد، باعث انحراف یک نسل می شود همانطور که امام حسن مجتبی (ع) توسط همسرش مسموم شد و به شهادت رسید بنابراین می بینیم چقدر وجود همسر محترم، عفیفه و ولایتمدار مهم است.

پایان پیام/47

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

وقتی علما در یک جامعه از بین بروند بلا نازل می‌شود