تصویب 14 هزار میلیارد تسهیلات بانکی در سفر رئیس جمهور به مرکزی


تصویب 14 هزار میلیارد تسهیلات بانکی در سفر رئیس جمهور به مرکزی

اراک- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مرکزی از تصویب ۱۴ هزار میلیارد تسهیلات بانکی در حوزه اقتصادی با رویکرد اشتغال در سفر رئیس جمهوری به این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نوربخش عسگری با اشاره به اینکه سفر رئیس جمهور به استان مرکزی مسئله محور بود، اظهار کرد: این انتظار وجود ندارد همه مشکلات استان به یکباره با سفر ریاست جمهور برطرف شود بنابراین رویکرد به صورتی بود که مسائل و مشکلات اساسی در پروژه‌های عمرانی و بحث‌های غیربودجه‌ای در سفر تصویب و با نگاه ویژه‌ای پروژه‌ها دنبال شوند.

وی با بیان اینکه هم اکنون پروژه‌های اساسی استان تصویب و یک مرحله تخصیص ابلاغ شده و مرحله دوم در راه است، افزود: برآورد ما بر این است که پیشرفت چشمگیری در پروژه‌های استان رخ دهد و رکودی که در پروژه‌ها وجود داشت و پیمانکاران امیدی نداشتند از بین می‌رود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی با اشاره به اینکه پیمانکاران مطلع هستند در پروژه‌های سفر اعتبار پیش‌بینی و تخصیص در یک مرحله ابلاغ شده و با سرعت کار را پیش‌می‌برند، گفت: فعالیت بیمارستان ولی‌عصر، پل سنجان، کتابخانه مرکزی، موزه دفاع مقدس، تالار مرکزی اراک و غیره به نسبت قبل زیاد شده و این امیدی وجود دارد که تأمین اعتبار به طور حتم انجام می‌شود.

عسگری عنوان کرد: بخش خصوصی که پیمانکاران هستند عملکرد سال قبل و امسال دولت را رصد می‌کنند و مطمئن هستند که منابع تأمین و مشکلات رفع می‌شود، با توجه به پیگیری و رصد از سوی استان علی‌رغم اینکه از سفر هیئت دولت به استان یک ماه بیشتر نگذشته است ولی پیشرفت بسیار خوبی در پروژه‌ها اتفاق افتاده و امیدواریم طبق برنامه زمان‌بندی شده پروژه‌های پایان پیدا کنند.

وی با بیان اینکه بخشی از مصوبات سفرغیربودجه‌ای است، تصریح کرد: عنوان مثال در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور تصویب شد صنایع مزاحمی که در مقابل دانشگاه اراک وجود دارد و سال‌ها مزاحم بود با زمین‌های دانشگاه تهاتر شود و مشکلات آنها برای همیشه مرتفع و ورودی شهر ارک ورودی زیبایی شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی بیان کرد: بخش دیگری از مصوبات استان حدود ۱۴ هزار میلیارد تسهیلات بانکی در حوزه اقتصادی با رویکرد اشتغال است که هم اکنون بانک مرکزی سهم بانک‌ها را مشخص کرده و ابلاغ شده و امیدواریم در این زمینه اتفاقات خوبی رخ دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم لو رفته از همسر مهدی عبدی گلزن پرسپولیس ! / الینا کیست؟!