بازگشایی معبر پادگان ارتش زنجان همزمان با هفته دفاع مقدس


بازگشایی معبر پادگان ارتش زنجان همزمان با هفته دفاع مقدس

زنجان- وزیر کشور در سفر یک روزه خود به زنجان از پروژه بازگشایی معبر پادگان و منطقه ویژه اقتصادی زنجان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی قبل از ظهر سه شنبه در جریان سفر یک روزه به زنجان از معبر پادگان زنجان بازدید و از نزدیک در جریان روند اجرایی و مسائل و مشکلات آن قرار گرفت.

پروژه بازگشایی معبر پادگان ارتش زنجان که هم اکنون در مراحل پایانی کار است، تا هفته دفاع مقدس به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار زنجان با بیان اینکه بازگشایی این معبر بخش قابل توجهی از مساله ترافیک این محور را رفع خواهد کرد، گفت: این پروژه هم اکنون مشکل خاصی ندارد و به زودی به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

محسن افشارچی افزود: پیش‌بینی می‌شود این پروژه همزمان با هفته دفاع‌مقدس افتتاح شود.

همچنین سرهنگ جلال صالحی، فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی ارتش زنجان گفت: در مجموع هفت هکتار از اراضی پادگان ارتش در اختیار بازگشایی این معبر قرار گرفته است.

وزیر کشور همچنین در مسیر فرودگاه زنجان در محدوده اراضی سارمساقلو از زمین ۹۰۰ هکتاری که برای راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی استان زنجان پیش بینی شده است، بازدید کرد.

استاندار زنجان گفت: اگر حریم یک هزارو ۵۰۰ متری برای این اراضی اعمال شود، بخش بزرگی از طرح شامل حدود ۹۰۰ هکتار زمین از دسترس خارجی می‌شود.

افشارچی افزود: درباره بحث آمادگاه با ستاد کل نیروهای مسلح نامه‌نگاری شده است و اگر مسئله حریم منطقه حل شود، فعالیت‌ها را آغاز خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان نیز در این خصوص تصریح کرد: با توجه به اینکه این منطقه در نزدیکی فرودگاه و راه‌آهن است، ظرفیت خوبی برای توسعه خواهد داشت.

سید محمد شعاعی با اشاره به اینکه یکی از مسائل منطقه ویژه اقتصادی، بحث ایجاد حریم با آمادگاه است، خاطرنشان کرد: شروع فعالیت این منطقه در گرو ۱۵۰۰ متر حریم و ساخت و ساز نکردن در این منطقه است.

در این بازدید، مقرر شد، بحث و بررسی در خصوص رفع مشکل اصلی اراضی طرح منطقه ویژه اقتصادی استان زنجان در دستور کار قرار گیرد و در آینده نزدیک حل شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...