اجرای طرح «حامیم» برای آشنایی نسل جوان با ظرفیت‌های کشور


خرم‌آباد- دبیر برگزاری طرح «حامیم» گفت: هدف از اجرای طرح «حامیم»، آشنایی...
خرم‌آباد- دبیر برگزاری طرح «حامیم» گفت: هدف از اجرای طرح «حامیم»، آشنایی نسل جوان با ظرفیت‌های عظیم کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن قربانی امروز سه شنبه در حاشیه بازدید دانشجویان شرکت کننده در طرح «حامیم» نهاد رهبری دانشگاه‌های لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بحث دوره‌های آموزشی که در طرح «حامیم» در نظر گرفته شده است، یکی از اهداف کلی آشنایی نسل جدید با فناوری‌ها و تکنولوژی‌های بروز است که در کارخانجات کشور استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط، یکی از شبهاتی که مطرح می‌شود این است که توان تولید کم است و عده‌ای ذهنیت منفی را ایجاد می‌کنند از همین رو بازدید دانشجویان از برخی واحدهای صنعتی شهرستان بروجرد از جمله نساجی و زاگرس پوش صورت گرفت.

دبیر برگزاری طرح حامیم گفت: اگر امروز نسل جوان وارد صنعت شود هم متوجه توان داخلی خواهند شد و هم به ظرفیت‌های عظیم کشور افتخار می‌کند که خواهران شرکت کننده این طرح از مراحل مختلف تولید در نساجی و برادران هم از زاگرس پوش بازدید کردند، زاگرس پوش از واحدهای صنعتی است که ربات‌ها در بخش‌هایی از این واحد خیلی کار می‌کنند و دانشجویان از نزدیک اصول برش و دوخت محصول آشنا شدند.

حجت الاسلام قربانی بیان کرد: در نساجی هم از شروع تولید نخ تا فرآوری آن و تهیه پارچه مورد بازدید قرار گرفت و با تولید محصولات باکیفیت ملی و بین المللی آشنا شدند که اینها بخشی از صنعت فعال استان بودند.

وی افزود: هدف اصلی آشنا کردن نسل جوان با دستاوردهای نظام بود و امروز شاهد انواع کارخانجات تولیدی و صنایع بزرگی هستیم که در کشور فعال هستند و با صادرات محصولات خود به عنوان برگ برنده و افتخار نسل تخصصی، در دنیا حرفی برای گفتن دارند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید