شمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در خراسان رضوی 22درصد کاهش یافت


شمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در خراسان رضوی 22درصد کاهش یافت

مشهد ـ رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید -۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد از کاهش ۲۲ درصدی تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد پهلوان کاشی از کاهش ۲۲ درصدی تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی خبر داد و اظهار کرد: استمرار این روند نیازمند همکاری عموم مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون است.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید -۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در حال حاضر ۲۱۱ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا درمراکز درمانی استان بستری هستند که ۱۵۷ نفر از این تعداد در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۱ بیمار مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه استان بستری هستند که ۴۱ نفر از این بیماران در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت مراقبت هستند تصریح کرد: دریافت واکسن و تکمیل واکسیناسیون نقش مؤثری در جلوگیری از بدحالی بیماران مبتلا به کرونا دارد.

پهلوان افزود: در یک روز گذشته ۷۹ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که ۶۳ نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید -۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه طی یک روز گذشته ۴۳۶ نفر به صورت سرپایی به مراکز خدمات جامع سلامت منتخب کرونا و یا اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند، گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و واکسیناسیون مهمترین عامل در خروج از موج هفتم کرونا و کنترل همه گیری محسوب می‌شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ادعای تازه و بحث‌برانگیز درباره سقوط بالگرد رئیسی