20 اتوبوس برای جابه‌جایی زائران از مرز شلمچه وارد خاک عراق شد


20 اتوبوس برای جابه‌جایی زائران از مرز شلمچه وارد خاک عراق شد

شلمچه- استاندار خوزستان از ورود ۲۰ دستگاه اتوبوس در خاک عراق در راستای جابه‌جایی زائران از مرز شلمچه خبر داد و تاکید کرد که زوار حرکت خود را به اواسط هفته منتقل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق خلیلیان غروب امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: به دلیل تراکم جمعیت، زائران با کمبود وسیله نقلیه در خاک عراق مواجه شدند و این باعث شده بود تا مشکل جابه‌جایی زوار در مرزهای چذابه و شلمچه در سمت عراق ایجاد شود.

استاندار خوزستان افزود: با حضور در مرز بین‌المللی شلمچه و سفر به عراق با مسئولان عراقی مذاکره کردیم و این دو نتیجه داشت؛ یکی اینکه مسئولان عراقی باید تعداد وسایل نقلیه بیشتری را به مرز اعزام کنند و دوم اینکه اجازه دهند که ما تعداد وسایل نقلیه نظیر اتوبوس را وارد خاک عراق کنیم برای انتقال زائران حسینی از شلمچه به بصره تا زوار بهتر بتوانند راهی نجف اشرف و کربلای معلی شوند.

استاندار تصریح کرد: با موافقت مسئولان عراق، اکنون در حال فراهم سازی تعدادی اتوبوس هستیم تا به آن سوی مرز راهی شوند و زوار را جابه‌جا کنند؛ بنابراین ۲۰ دستگاه اتوبوس جابه‌جایی زائران از مرز شلمچه وارد خاک عراق شد.

خلیلیان گفت: به دلیل ازدحام جمعیت در پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها از مردم درخواست می‌شود حرکت خود را به اواسط هفته منتقل کنند و تا اطلاع بعدی از مراجعه به مرزهای خوزستان فعلاً خودداری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ استقبال از ضیافت شام کاخ سفید با تظاهرات ضداسرائیلی