احداث پایانه صادراتی کیوی نیاز شهرستان تنکابن است


تنکابن- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به تولید...
تنکابن- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به تولید ۱۸۰ هزار تن کیوی مرغوب در تنکابن، احداث پایانه صادراتی را در شهرستان لازم دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریان پور یکشبنه شب در شورای اداری استان در شهرستان تنکابن با اشاره به ظرفیت‌های تولید شهرستان تنکابن گفت: سالانه ۶۰۰ هزار تن از بهترین محصولات باغی، زراعی و شیلاتی در تنکابن تولید می‌شود که عمدتاً می‌تواند ظرفیت صادرات داشته باشد.

وی افزود: ظرفیت‌های نهفته و بسیاری در حوزه گردشگری در این شهرستان وجود دارد که وظیفه اداره گردشگری را در زمینه بهره گیری از این پتانسیل‌ها سنگین‌تر می‌کند.

خیریان پور ساماندهی بوم گردی، صنایع دستی و گردشگری کشاورزی را از جمله ظرفیت‌های منحصر به فرد گردشگری برشمرد و اظهار داشت: تولید ۱۸۰ هزار تن کیوی در تنکابن، ضرورت احداث پایانه صادراتی کیوی را در منطقه می‌طلبد.

این مسئول با تاکید بر توسعه دانش بنیان تولید گل و گیاه، آن را از مهمترین پتانسیل شهرستان تنکابن برشمرد وی حل مشکل گره ترافیکی غرب مازندران را از مهمترین موضوعات دانست و تصریح کرد: ساخت و تکمیل کمربندی کلارآباد تا شیرود باید هر چه سریع‌تر در دستور کار قرار بگیرد.

احیای طرح قرارگاه جواد الائمه (ع)

روح الله سلگی معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران نیز به بازدید و بررسی مشکلات محله آسیب زای شهرستان تنکابن اشاره کرد و گفت: اقدامات قابل توجهی در این مدت در این محله برای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام شده است.

وی افزود: طرح قرارگاه جواد الائمه (ع) را احیا و پیگیری کردیم و همچنین از سوی رئیس سازمان امور اجتماعی کشور مبلغ ۱۰ میلیارد به شرط کاهش حاشیه نشینی و آسیب‌های ناشی از آن برای پاکسازی این محلات اختصاص داده شده است.