توضیحات آب و فاضلاب مازندران خصوص یک خبر


ساری- آب و فاضلاب مازندران درباره خبر«استفاده از آب سد کشاورزی برای آب...
ساری- آب و فاضلاب مازندران درباره خبر«استفاده از آب سد کشاورزی برای آب شرب در رامسر» در خبرگزاری مهر توضیحاتی ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی آب و فاضلاب مازندران با ارسال نامه‌ای درباره خبر منتشرشده در خبرگزاری مهر با عنوان «سهمیه آرد رامسر ناچیز است / استفاده از سد کشاورزی برای آب شرب» توضیحاتی ارائه کرده است.

در بخشی از آن آمده است: با توجه به محدودیت تأمین آب شرب سالم و بهداشتی از منابع آب زیرزمینی و در راستای حفاظت و صیانت از این منابع، سد میجران به عنوان پایدارترین و مهمترین منبع تأمین آب به همراه تصفیه خانه‌ای مدرن و مجهز طی سال‌های گذشته طراحی و احداث شد و اکنون پس از گذشت ۱۰ سال از بهره برداری حتی در جریان سیل سال‌های ۹۸-۹۷ بدون هیچ گونه نقصی در عملکرد، آب آشامیدنی شهرستان رامسر را تأمین می‌کند.

در ادامه آورده شده است: با توجه به گزارش‌های دوره‌ای آزمایشگاه و تصفیه خانه آب به منظور کنترل ویژگی‌های کیفیت آب سد میجران، آب تولیدی دارای کیفیت مناسب و مطابق با استانداردهای ملی ایران (۱۰۵۳) هست و مشکلی از این حیث وجود ندارد.

در این نامه تصریح شد: تأسیسات آبرسانی تعبیه شده برای جمعیت بومی شهرستان رامسر در نظر گرفته شده لیکن با افزایش ۳ تا ۵ برابری مسافران و گردشگران، جوابگوی نیاز آبی مردم نیست و با توجه به حجم پایین دریاچه سد میجران در صورت عدم بارندگی طولانی مدت در تأمین آب پایدار و همچنین در پیک مصرف با کمبود آب مواجه می‌شویم.

در همین راستا برای رفع مشکلات موجود در برنامه میان مدت و تنش آبی مقرر شده طی ۳ الی ۵ سال آینده به موازات استفاده از آب سد میجران سه حلقه چاه حفر، تجهیز و وارد مدار بهره برداری شود تا در صورت کمبود آب مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین در برنامه بلند مدت با هدف تأمین آب شرب پایدار برای شهرستان رامسر مقرر شده آب مورد نیاز این شهرستان از سد انحرافی رودخانه‌های دوهزار و سه هزار تنکابن تأمین شود که در حال حاضر این پروژه توسط شرکت آب منطقه‌ای در دست مطالعه و اجراست.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید