اجتماع اربعینی مازندرانی ها در مشهد الرضا (ع) برپا شود


ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار برپایی منسجم و کیفی برنامه...
ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار برپایی منسجم و کیفی برنامه اجتماع بزرگ مازندرانی‌ها در مشهد مقدس پس از دو سال وقفه کرونایی در ایام اربعین حسینی شد.

به گزاارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ظهر سه شنبه در جلسه ستاد شئونات فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان، ضمن تسلیت ایام اربعین و آخر ماه صفر، افزود: دل‌ها در ایام اربعین متوجه قبله کربلاست و بعد هم قبله مدینه و مشهدالرضا است و بزرگداشت این ایام یک فریضه است زیرا محبت و مودت نشانه صدق ادعای محبت ما به اهل بیت (ع) است.

آیت الله محمدی لائینی یادآور شد: ما باید ایام خوشی و شادی و ایام حزن و اندوه اهل بیت (ع) را با ادامه شعائر گرامی و بزرگ بداریم.

این مسئول با بیان اینکه حقیقت دین محبت به اهل بیت (ع) است، یادآور شد: دینداری و دین‌ورزی فقط به اقامه نماز نیست بلکه برپایی مراسم گرامیداشت ایام حزن و اندوه اهل بیت (ع) نیز بخشی از دینداری است.

محمدی لائینی گفت: عموم مردم ما باید ارادت به اهل بیت (ع) را در سبک زندگی خود نشان بدهند زیرا حفظ پرچم این انقلاب هم بخشی از دین‌ورزی ماست و برگزاری اجتماع بزرگ مازندرانی‌ها در مشهد مقدس باید یک برنامه کیفی و منسجم باشد.

وی گفت: فضاسازی در مناسبت‌های مذهبی باید در دستور کار ادارات و نهادها باشد و با توجه به اینکه بخش از دلدادگان حسینی فرصت حضور در مراسم معنوی اربعین را نیافتند می‌طلبد در روز اربعین همنوا با زائرین اربعین در عراق ویژه برنامه‌هایی در سطح استان برای جاماندگان برگزار شود.

نماینده ولی فقیه با اشاره به نشانه‌هایی از بزرگداشت اربعین در استان مازندران، عنوان کرد: در ایام کرونا حضور مازنی‌ها در مشهد کمرنگ شده بود، اما امسال انشالله مراسم استانی در مشهد اجرایی خواهد شد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید