مراقب کلاهبرداری سایبری ویژه فصل برداشت خرما باشید


مراقب کلاهبرداری سایبری ویژه فصل برداشت خرما باشید

بوشهر- رئیس پلیس فتای بوشهر از تلاش مجرمان سایبری برای کلاهبرداری در پوشش جعلی کشاورزان و صاحبان نخلستان‌های خرما در چند روز اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مهدی قاسمی اظهار داشت: در روزهای اخیر و با توجه به فرا رسیدن زمان برداشت خرما از نخیلات استان، متأسفانه شاهد هستیم که مجرمین سایبری بر اساس شرایط زمانی و نیازمندی‌های مردم و سو استفاده از وضعیت خاص خرید و فروش خرما در سال جاری که به علت بارش‌های زیاد اخیر و آسیب دیدن ثمر بعضی از نخل‌ها، متفاوت از سالیان گذشته است، به شیوه‌های خاصی اقدام به کلاهبرداری سایبری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر بیان داشت: برخی از مجرمین سایبری با درج آگهی فروش خرما به قیمت‌های نازل و بسیار پایین‌تر از قیمت واقعی بازار در سایت‌های واسط اینترنتی نظیر دیوار، اقدام به دریافت مبالغی تحت عنوان بیعانه کرده و دیگر پاسخگوی تماس خریداران نمی‌شوند.

وی گفت: در مواردی دیگر نیز با انتشار تبلیغات فروش خرمای باکیفیت و ارزان حاوی لینک درگاه پرداخت اینترنتی جعلی در شبکه‌های اجتماعی، فرد متقاضی خرید را به ورود به این لینک جهت پرداخت بیعانه یا مبلغ توافقی کل معامله هدایت و در ادامه با فیشینگ و کپی اطلاعات حساب آنها، اقدام به سرقت و برداشت همه موجودی حساب این خریداران می‌کنند.

سرهنگ قاسمی تاکید کرد: مجرمان سایبری در این حوزه مجرمانه نیز شناسایی و ضمن حذف محتوای مجرمانه، دستگیر و به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

وی گفت: هم استانی‌هایی که قصد خرید خرما را دارند توصیه می‌کنیم که ترجیحاً خریدهای خود را به صورت حضوری انجام دهند ولی اگر به هر علتی قصد داشتند خرید را به صورت اینترنتی انجام دهند از فروشگاه‌ها و سایت‌های معتبر خریداری کنند.

این مقام انتظامی افزود: در هنگام خرید از افراد صاحب آگهی در سایت دیوار و مشابه آن، از پرداخت هرگونه وجهی در قالب بیعانه یا مبلغ کل معامله قبل از رؤیت و تحویل کالا خودداری کرده و از باز کردن و ورود به هرگونه لینک از منابع نامعتبر و غیر رسمی خصوصاً آنهایی که در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌شود خودداری کنید.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر ادامه داد: در صورتیکه به هر دلیلی وارد لینک شدید، بلافاصله اینترنت دستگاه را خاموش کنید و برنامه نصب شده را حذف و آنتی‌ویروس مناسب بر دستگاه نصب کنید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نوزاد 23 روزه بوشهری قربانی کرونا شد