خیزش گردوخاک غرب و شرق اصفهان را دربرمی گیرد


خیزش گردوخاک غرب و شرق اصفهان را دربرمی گیرد

اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از وزش باد به نسبت شدید و احتمال وقوع تندباد لحظه‌ای توأم با خیزش گرد و خاک در غرب و جنوب استان در روزهای پنجشنبه و جمعه خبرداد.

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به افزایش گرادیان فشاری جو، از بعد از ظهر فردا پنجشنبه در نیمه غرب استان وزش باد به نسبت شدید تا شدید، گاهی تندباد لحظه‌ای خیزش گردوخاک پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه باد و گردوخاک روز جمعه مناطق شمال شرق و شرق استان را در برمی گیرد، افزود: کاهش شعاع دید و افزایش غبار آلودی هوا در مناطق درگیر دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: خسارت به سازه‌های موقت، شکستن درختان فرسوده و اختلال در محورهای مواصلاتی شرق استان به واسطه وزش باد شدید و گردوخاک موقت محتمل است.

هنرمند با بیان اینکه آسمان استان صاف تا قسمتی ابری است و دما بین یک تا ۲ درجه سانتیگراد افزایش دارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۷ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

وی اضافه کرد: بادرود از توابع نطنز با دمای ۳۹ درجه سانتیگراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای هشت درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش بینی می‌شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...