اربعین همایش مردمی در پاسخ به حماسه حسینی است


اربعین همایش مردمی در پاسخ به حماسه حسینی است
ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: اربعین همایش و حماسه مردمی در پاسخ به حماسه حسینی در عاشورا و کربلا است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه ساری با تاکید بر رعایت تقوای الهی به فرازی از زیارت اربعین حضرت امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: آخرت فروشی و آخرت فراموشی سبب وقوع جنایات در کربلا و عاشورا شد و این دو مسئله زمینه ساز گناه می‌شود.

وی با بیان اینکه یاد آخرت بودن سبب تقوای انسان می‌شود به همایش اربعین حسینی اشاره و اضافه کرد: این همایش با حضور میلیون‌ها نفر در سرزمین عتبات عالیات در حال اجرا است و در این راستا از مردم زائر دوست و خادمان حسینی عراق تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی همچنین با تقدیر از ملت بزرگ ایران برای گرامیداشت اربعین حسینی و برپایی همایش‌های مختلف اظهار داشت: مراسم‌های مختلفی توسط هیئات و مردم در گوشه و کنار کشور و استان در حال برگزاری است.

آیت الله محمدی لائینی خدمات دولت جمهوری اسلامی ایران و عراق را برای برپایی همایش اربعین حسینی شایسته دانست و گفت: دو ملت ایران و عراق برادرانه، عاشقانه و صمیمانه در کنار همدیگر قرار دارند و دشمن نمی‌تواند این مسئله را ببیند از این رو علیه همایش جهانی اربعین، هجمه پراکنی می‌کند.

امام جمعه ساری همچنین از خدمات رسانی مواکب، نیروی انتظامی و رسانه‌ها و اقشار مختلف مردم تقدیر کرد و با اشاره به اهمیت اربعین افزود: اربعین همایش و حماسه مردمی در پاسخ به حماسه حسینی در عاشورا است و در حال حاضر از ۸۰ ملیت و کشور در این همایش حضور دارند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با عنوان اینکه تمام مذاهب و ادیان حضرت امام حسین (ع) قبول و باور دارند، گفت: دشمن بیشترین سانسورها و محدودیت‌ها را برای انعکاس اخبار اربعین اعمال کرده است که نشانه رمز اهمیت همایش اربعین است.

وی با بیان اینکه پیام و معنای همایش اربعین این است که مسلمانان و مردم با امام حسین (ع) هستند و از دشمنانش بیزاری می‌جویند، گفت: دستاورد همایش اربعین، روحیه جهادی و انقلابی است و در تمام حوزه‌های زندگی اجتماعی و فرهنگی به صورت جهادی کار و فعالیت کنیم.

آیت الله محمدی لائینی جهاد آبرسانی را از جمله اقدامات دولت برشمرد و گفت: دو پروژه بزرگ آبرسانی توسط دولت در خوزستان و همدان اجرا شد که سال‌های سال معطل مانده بود.

امام جمعه ساری با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت و توسعه کشور آن را برنامه حساب شده و کارشناسی دانست و گفت: اگر دولت با روحیه جهادی اقدام کند این برنامه به خوبی اجرایی می‌شود.

وی جهاد تولید و اقتصادی و اداری را از دیگر موارد جهاد برشمرد و گفت: در حوزه دیپلماسی نیز در دولت سیزدهم شاهد جهاد هستیم.

وی جهاد انتظار را مهمترین جهاد دانست و گفت: باید جهاد عاشورا را به جهاد انتظار و فرج متصل کنیم.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته