پیاده روی اربعین نشان از فراگیر شدن نهضت حسینی در جهان دارد


پیاده روی اربعین نشان از فراگیر شدن نهضت حسینی در جهان دارد

زنجان- امام موقت جمعه زنجان با بیان اینکه پیاده روی باشکوه اربعین حسینی نشان از اقتدار و عزت اسلام و شیعه در جهان است، گفت: این رویداد عظیم نشان داد که نهضت حسینی در جهان فراگیر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن بیات در خطبه‌های نماز جمعه زنجان ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی، یکی از ویژگی‌های بارز امام حسین (ع) را معرفی اسلام به دنیا و تبلیغ دین اسلام از سوی سالار شهیدان دانست و گفت: این معرفی و تبلیغ هنوز هم تداوم دارد.

امام موقت جمعه زنجان با بیان اینکه اجتماع باشکوه اربعین حسینی نشان از اقتدار و عزت اسلام و شیعه در جهان است، گفت: این اجتماع باشکوه نشان داد که نهضت حسینی در جهان فراگیر شده است.

بیات با تاکید بر اینکه وجود محبت اهل‌بیت (ع) به ویژه سالار شهیدان بیانگر آن خواهد بود که ما به چه میزان مؤمن هستیم، ادامه داد: به فرموده امام زین‌العابدین (ع)، تقوای الهی دنیا را آباد کرده و بهترین توشه برای آخرت است، به همین خاطر همواره مردم را به تقوای الهی دعوت می‌کنم، چون در سایه تقوا است که اعمال خیر اتفاق می‌افتد.

امام جمعه موقت زنجان با اشاره به ویژگی‌های بارز امام حسین (ع)، از آن حضرت به عنوان کسی که جان‌فشانی‌های زیادی در برابر پیامبر اکرم (ص) از خود نشان داد، یاد کرد و افزود: سالار شهیدان با تمام قدرت کنار آن حضرت جنگ می‌کرد و دو بار از مکه به مدینه و مدینه به یمن هجرت کرد و اکنون یمن مدیون او است.

بیات در ادامه با یادآوری اینکه افرادی که از اهل‌بیت (ع) دور هستند، دچار آسیب‌های دینی می‌شوند، خاطرنشان کرد: حسین بن علی (ع) بزرگ‌ترین و والاترین سرمایه بعد از قرآن کریم است، به همین خاطر همواره باید در کنار اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) بمانیم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته و متن تولدت مبارک پسرم | عکس پروفایل تبریک تولد پسرم از طرف مادر و پدر